Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Bővített kártyák – a Google új játékszere

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2016.05.25.

Hamarosan egy látványos újdonsággal bővül a Google mobilos keresési találati listája.
A rich snippetek sikerén felbuzdulva alkotta meg a Google ennek gusztusosabb új testvérét, ami a rich cards (bővített kártyák) névre hallgat.

Először a mobilkészülékekről a google.com-on indított angolnyelvű keresések váltják majd ki a bővített kártyák megjelenését, és első körben a receptekkel, és filmekkel kapcsolatos kereséseknél találkozhatunk majd velük.

Az új jövevény előnye az lesz, hogy sokkal inkább támaszkodik a vizuális hatásra – egy nagyméretű kép alatt a legalapvetőbb információk jelennek meg. Receptek esetében ez a képen szereplő finomság neve, a receptet korábban elkészítő felhasználók értékelése, és az elkészítéshez szükséges idő lesznek, de filmeknél is hasonló, számbeli mutatókkal találkozhatunk (IMDb pontok, időtartam, stb).

Google bővített kártyák

A fejlesztőknek szánt részletes útmutatók az ismerkedés első lépéseitől kezdve a helyes implementáción át a kártyák teljesítményének értékeléséig nagy segítséget jelenthetnek. Noha a schema adatok kezelését tanácsos fejleszőkre bízni, ha már mi is magabiztosan mozgunk ezek kezelésében, akkor ezek az útmutatók gyerekjátékká teszik a bővített kártyák helyes beállítását.

Ha egyelőre nem vagyunk jogosultak a bővített kártyák használatára nyelvi, földrajzi, vagy témabeli eltérések miatt, akkor sincs okunk aggodalomra, a jövőben mindenképpen terjeszteni fogja ezt a funkciót is a Google. Addig is böngészhetünk a Google rich cards galériájában, ahol screenshotok és példák segítenek kiválasztani a cégünkhöz legjobban illő bővített kártyákat, sőt még a használandó kódrészleteket is megtaláljuk itt. Így mikor elérkezik az a pillanat, hogy hazánkban is megjelennek a bővített kártyák, mi már nyugodtan hátradőlhetünk.

Ha pedig a beállított schema adatokat szeretnénk ellenőrizni, akkor megtehetjük ezt a Google Structured Data Testing Tool-ban, ami kilistáz mindent, amit jól, vagy esetleg rosszul állítottunk be.

Sajnos most még nem tudjuk, hogy mikor lesznek hazánkban is elérhetőek a bővített kártyák, de az biztos, hogy ez egy sokrétűen alkalmazható, felhasználóközpontú új funkció, ami igazi színfoltja lesz a keresési találati listáknak. Ne várjunk az itthoni bevezetésig, készüljünk fel már időben a bővített kártyák érkezésére!

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet