Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Black Friday: neked bevált a Google előrejelzése?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2016.11.28.

Még a Black Friday előtt a Think with Google kiadott egy újabb elemzést, ami a vásárlók változó felhasználói szokásait vizsgálja. Azon kívül, hogy továbbra is hangsúlyozzák a mobilnak az online vásárlásokra gyakorolt hatását, még a napon belüli vásárlói intenzitásokról is érdekes adatokkal szolgáltak.

Annak ellenére, hogy a Black Friday-ről az a tévhit, hogy a legkorábban ébredők viszik el a legjobb ajánlatokat (lásd idén Emag-on 1 perc alatt elfogyott több száz termék), ha a kereskedők szemszögéből megvizsgáljuk a teljes napot, akkor a teljes napra vonatkozó érdekes trendeket láthatunk mind a bolti vásárlás, mind a mobilos vásárlás területén.

Bolti vásárlás eloszlása napon belül
Bolti vásárlás eloszlása napon belül

Igaz, hogy egy-egy jólsikerült promócióval – és sokszor ráfizetéssel vagy nullszaldóval – valóban percek alatt eladható akár nagyobb árukészlet is, de magának a vásárlási intenzitásnak van egy napon belüli eloszlása, ami különbözik a konkrét bolti vásárlás és a mobilos vásárlások esetében. Míg a boltba betérő vásárlók délután a legaktívabbak, déltől egészen délután 4 óráig, addig a mobilos érdeklődés egész nap aktív és az esti órákban tetőzik.

Mobilos keresési intenzítás napon belül
Mobilos keresési intenzítás napon belül

Mint a legtöbb Google adat, ez is az amerikai adatokból táplálkozik, Neked is hasonló tapasztalatod volt Magyarországon? Egyáltalán volt értékelhető mobilos vásárlói forgalmad, a megnövekedett mobilios látogatószámon kívül?

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet