Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A BERT hatása a fizetett hirdetésekre

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2019.12.18.

Mostanra valószínűleg, már mindenki hallott a Google legutóbbi algoritmus frissitéséről, a BERT-ről, amely az egyik legnagyobb algoritmus változás volt az elmúlt időszakban. Egyértelmű hatással volt az organikus keresési eredményekre, de most nézzük meg, hogyan érintette a fizetett hirdetéseket. 

A hirdetési formátumok, egyezési típusok, kulcsszó-ajánlattételi beállítások és az egyéb beállítások változatlanok maradtak ugyan, ennek ellenére kétségtelen, hogy a BERT-nek, a SEM-re nézve is lesznek következményei. 

bert

A BERT hatása a SEM-re

A BERT minden eddiginél fontosabbá teszi a szándékon alapuló stratégiák bevált gyakorlatainak elfogadását. 

Mivel az organikus keresési eredmények, jobban meg tudják magyarázni az emberek igényeit, a SEM hirdetések informatívabban jelennek meg. 

A felhasználók elkötelezettségének fenntartása és az organikus eredmények hatékony kiegészítése érdekében, a PPC-hirdetőknek minden eddiginél keményebben kell dolgozniuk a felhasználói szándék kezelése érdekében.

Eddig a Google gyakran figyelmen kívül hagyott bizonyos szavakat egy keresési kifejezés során. Ezek az elöljárók, melléknevek vagy névmások azonban kulcsfontosságúak lehetnek, így sokszor félrevezető volt a lekérdezés legnépszerűbb szavainkra. 

A BERT segítségével mostmár a Google minden szót együttesen értelmez, így célzottabb és jobb eredményeket lehet elérni.

A fizetett keresési eredmények újra előtérbe kerülnek.

A fizetett keresési hirdetéseket ennek megfelelően, még célzottabá kell tenni, hogy meggyőzzük a Google-t, azok valóban relevánsak ahhoz, hogy megjelenjenek az organikus találatok mellett. 

Most még fontosabb lesz, hogy a kulcsszavainkhoz, mindig releváns céloldalt párosítsunk, így megjelenítve a legrelevánsabb hirdetést a felhasználóknak. Nem csak a kulcsszavak megválasztására, a megfelelő landoló oldalra is sokkal jobban figyelni szükséges, mint eddig bármikor.

Összpontosítás egy szándék alapú PPC stratégiára

Ha eddig a fizetett keresési stratégia nem a szándékon alapult, a BERT prioritássá teszi a szándék beépítését.

A teljes körű, szándékon alapuló stratégiát támogatni kell úgy, hogy a kampányokat, a költségvetéseket, a célokat és a mutatókat hozzá igazítjuk a felhasználók szándékainak minden egyes szakaszához.

Ráadásul, az automatizációk kihasználásával is elősegithetjük szándék alapú PPC stratégiánkat. 

A dinamikus hirdetési megoldások (például a reszponzív keresési hirdetés) és az automatikusan optimalizált beállításokkal rendelkező kampányok, az algoritmusnak köszönhetően jelenítik meg a legnagyobb potenciálú hirdetéseket, valamint azokat a hirdetéseket, amelyek illeszkednek az algoritmikusan következtetett szándékhoz, a kézi hirdetési teszttel szemben.

A kulcsfontosságú keresési kifejezések organikus eredményeinek áttekintése mellett, a keresési kifejezések riport jelentései értékes betekintést nyújtanak. 

A non brand kulcsszavak következetes és értelmes jelenléte itt kritikus jelentőségű. Ezek mellőzése nélkül, a keresési kampányok nem fogják elegendő mértékben bekapcsolni a felhasználói keresési tevékenységet.

Mit tapasztalunk mi?

A kezdeti eredmények azt mutatják, hogy az öt szót meghaladó, hosszú márkájú, nem márkás lekérdezések száma növekszik, mind a megjelenítésekben és kattintásokban. 

A PPC jövője

Még viszonylag korai lenne messzemenő következtetéseket levonni, ugyanis a trendeknek általában egy kicsit hosszabb időre van szükségük a megvalósuláshoz. 

 

Az viszont elmondható, hogy a Google kezdeti iránya alapján, a BERT sokkal nagyobb potenciállal rendelkezik a keresők számára, a jobb környezet és gazdagabb felhasználói élmény révén. 

Ne felejtsük azonban, hogy a fizetett keresési hirdetések kulcsszerepet játszanak a SERP-ben. 

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet