Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Bemutatkozik az új Google Analytics

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.10.19.

Kis és nagyvállalkozások millió használják a Google Analytics szolgáltatást, hogy megértsék az ügyfelek preferenciáit és jobb élményeket teremtsenek számukra. 

Ahogy változik az internet és a technológia, úgy próbál a Google Analytics is ezzel lépést tartani, hogy minél jobban megértsük a felhasználói viselkedést. 

Tavaly a Google bevezette az úgynevezett App + Web property típust, ami a Firebase mobil appokhoz fejlesztett analitikán alapul. Ez abban különbözik az átlagos Google Analyticstől, hogy itt nincsennek munkamenetek és oldalmegtekintések, hanem helyette felhasználók és események vannak, amik pontosabb mérést biztosítanak, illetve támogatják a cross device mérést is. 

Ezt váltotta most fel a Google Analytics 4, ami számos új funkciót is hozott. 

Lássuk az újdonságokat:

  • Okosabb betekintés a marketing döntések javításához és a jobb ROI-hoz e-kereskedőknek

Két új prediktív mutatót vezet be az Analytics, az első a Purchase probability mutató, amely annak a valószínűségét határozza meg, hogy egy felhasználó, aki aktív volt az elmúlt 28 napban, konvertálni fog-e a következő 7 napban. Itt a rendszer az ecommerce tranzakciókat veszi alapul. A másik új mutató pedig Churn probability, amely annak a valószínűsége, hogy egy felhasználó, aki aktív volt az elmúlt 7 napban, nem lesz aktív a következő 7 napban. 

  • Az ügyfelek megértése

Az új Analytics ügyfélközpontú mérést nyújt, a korábbi platformonkénti bontás helyett. Ez azt jelenti, hogy a jövőben már a felhasználók lesznek a középpontban, nem pedig a munkamenetek, így a cross device adatok mindenki számára elérhetőek lesznek és pontosabb képet nyújt felhasználók tevékenységéről. A user ID segítségével azt is látni fogjuk, hogyha egy ügyfél pl. hirdetésből érkezik az oldalunkra, majd később telepíti az alkalmazásunkat és ott hajt végre vásárlást. 

  • Hosszú távra készül

Az adatkezelések új megközelítésével jobban kezelhetjük az Analaytics adatok gyűjtését, megőrzését és felhasználását. Mivel a technológiai környezet folyamatosan fejlődik, az új Analytics úgy lett kialakítva, hogy alkalmazkodjon a jövőhöz, sütikkel vagy anélkül. Rugalmas megközelítést alkalmaz a rendszer a méréshez és a jövőben modellezéssel fogja kiegészíteni azokat a hiányosságokat, ahol az adatok hiányosak lehetnek. 

  • A Google Analytics jövője

A Google ajánlása, hogy a meglévő Google Analytics mérések mellett, érdemes minél hamarabb beállítani a Google Analytics 4 méréseket is. Minél hamarabb beállítjuk az új méréseket, annál nagyobb historikus adatunk lesz.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

SEO

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba?

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba? Segítünk!
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet