Évről-évre egyre fontosabb kérdés az online marketingben az adatvédelem, a személyes adatok biztonsága, illetve azok felhasználása. A legnagyobb technológia óriások, mint a Google vagy a Facebook folyamatosan célkeresztben állnak és a dolgok jelen állása szerint elmondható, hogy sok esetben mintha a kelleténél kicsit több dologra is felhasználnák a felhasználókról begyűjtött információkat, mint szeretnénk.
De ez nyilván nem vethető a szemükre, hiszen mindenki beleegyezik a felhasználási és adatvédelmi feltételeikbe, amikor csatlakozik hozzájuk. Ugyanakkor az internetezők csak nagyon kis százazlékban tudatos netezők és a trendek erősen befolyásolják döntéseiket. Ahogyan korábban trend volt, hogy gondolkodás nélkül regisztráljunk Facebook-ra, Google termékekbe, addig most a trend azt diktálja, hogy védjük meg az adatainkat.
Ennek köszönhetően Oscobo néven egy újabb keresőmotor látott napvilágot, mely a személyes adatok védelmére helyezi a hangsúlyt. Az Oscobo egyelőre az angol piacra fókuszál, ennek ellenére egész releváns találatokat biztosít magyarul is. Nem titkolják, hogy fizetett hirdetésekből szeretnének majd bevételt generálni, így kérdés, hogy az adatok biztonságos felhasználása mennyire lesz a kommunikációjuknak egyik fő eleme a későbbiekben is. De ne felejtsük el, hogy hasonló kommunikációval mekkora karriert futott már be a DuckDuckGo, mely tavaly már napi 10 milliós keresési számokat produkált és nagy eséllyel fogják 2016-ban felvásárolni az elért eredmények láttán.
Ha pedig a Google-re leselkedő veszélyekről beszélünk, ne feledkezzünk meg az Apple-ről és a Facebookról sem, hiszen mind a két tech cégnél már gyakorlatilag a polcon van egy-egy új keresőmotor. A Google vetélytárs latolgatásról már ejtettünk pár szót a 2016-os keresőoptimalizálási trendekről szóló írásunkban is, mely az ITE-n jelent meg még decemberben.