Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Bajban lehet a Google rövid időn belül

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2016.01.11.

Évről-évre egyre fontosabb kérdés az online marketingben az adatvédelem, a személyes adatok biztonsága, illetve azok felhasználása. A legnagyobb technológia óriások, mint a Google vagy a Facebook folyamatosan célkeresztben állnak és a dolgok jelen állása szerint elmondható, hogy sok esetben mintha a kelleténél kicsit több dologra is felhasználnák a felhasználókról begyűjtött információkat, mint szeretnénk.

De ez nyilván nem vethető a szemükre, hiszen mindenki beleegyezik a felhasználási és adatvédelmi feltételeikbe, amikor csatlakozik hozzájuk. Ugyanakkor az internetezők csak nagyon kis százazlékban tudatos netezők és a trendek erősen befolyásolják döntéseiket. Ahogyan korábban trend volt, hogy gondolkodás nélkül regisztráljunk Facebook-ra, Google termékekbe, addig most a trend azt diktálja, hogy védjük meg az adatainkat.

Bajban a Google?

Ennek köszönhetően Oscobo néven egy újabb keresőmotor látott napvilágot, mely a személyes adatok védelmére helyezi a hangsúlyt. Az Oscobo egyelőre az angol piacra fókuszál, ennek ellenére egész releváns találatokat biztosít magyarul is. Nem titkolják, hogy fizetett hirdetésekből szeretnének majd bevételt generálni, így kérdés, hogy az adatok biztonságos felhasználása mennyire lesz a kommunikációjuknak egyik fő eleme a későbbiekben is. De ne felejtsük el, hogy hasonló kommunikációval mekkora karriert futott már be a DuckDuckGo, mely tavaly már napi 10 milliós keresési számokat produkált és nagy eséllyel fogják 2016-ban felvásárolni az elért eredmények láttán.

Ha pedig a Google-re leselkedő veszélyekről beszélünk, ne feledkezzünk meg az Apple-ről és a Facebookról sem, hiszen mind a két tech cégnél már gyakorlatilag a polcon van egy-egy új keresőmotor. A Google vetélytárs latolgatásról már ejtettünk pár szót a 2016-os keresőoptimalizálási trendekről szóló írásunkban is, mely az ITE-n jelent meg még decemberben.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet