Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Azonos vagy nagyon hasonló oldalak kezelése

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.09.14.
Hasonló oldalak kezelésénél felmerülhet a kérdés, hogy SEO szempontból hogyan kezeljük őket? John Mueller, a Google egyik vezető szakembere erre most egyértelmű választ adott!

green-tech-Google-640-1441887824

Állandóan felmerülő kérdéskör, hogy vajon mi a legprofibb megoldás abban az esetben, amikor két nagyon hasonló aloldalunk van. Ismét John Mueller válaszát olvashattuk a Google Webmaster Help egyik aktuális topikjában, aki ezúttal nagyon megválogatta a szavait, hogy semmilyen félreértésre ne adhasson okot.

Mueller szerint nem szükséges, hogy a két oldal 100%-ban megegyezzen, elég már az is, ha nagy vonalakban azonos, mint a tartalom nagy része, az oldal felépítése, mondanivaló, funkciók stb.

Ilyen esetekben a legjobb, ha nem noindex-et használunk az egyik oldalon, hanem inkább a rel=canonical megoldást. Míg a noindex minden megszerzett rangtól, értéktől megfosztjuk a kérdéses oldalt, amit a Google már feltérképezett, addig a canonical esetében mindezek öröklődnek. De tegyük hozzá, hogy a negatív értékek éppúgy tudnak öröklődni, mint a pozitívak.

 Forrás

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet