Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Azonos vagy nagyon hasonló oldalak kezelése

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.09.14.
Hasonló oldalak kezelésénél felmerülhet a kérdés, hogy SEO szempontból hogyan kezeljük őket? John Mueller, a Google egyik vezető szakembere erre most egyértelmű választ adott!

green-tech-Google-640-1441887824

Állandóan felmerülő kérdéskör, hogy vajon mi a legprofibb megoldás abban az esetben, amikor két nagyon hasonló aloldalunk van. Ismét John Mueller válaszát olvashattuk a Google Webmaster Help egyik aktuális topikjában, aki ezúttal nagyon megválogatta a szavait, hogy semmilyen félreértésre ne adhasson okot.

Mueller szerint nem szükséges, hogy a két oldal 100%-ban megegyezzen, elég már az is, ha nagy vonalakban azonos, mint a tartalom nagy része, az oldal felépítése, mondanivaló, funkciók stb.

Ilyen esetekben a legjobb, ha nem noindex-et használunk az egyik oldalon, hanem inkább a rel=canonical megoldást. Míg a noindex minden megszerzett rangtól, értéktől megfosztjuk a kérdéses oldalt, amit a Google már feltérképezett, addig a canonical esetében mindezek öröklődnek. De tegyük hozzá, hogy a negatív értékek éppúgy tudnak öröklődni, mint a pozitívak.

 Forrás

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

Nyakunkon az új Meta algoritmus frissítés: mit jelent az Andromeda a hirdetésoptimalizálásban?

A Meta új Andromeda algoritmusa teljesen átalakítja a hirdetéseidet. Vizsgáljuk meg, miről is van szó és mit jelent mindez a hirdetésoptimalizálásban!
Tovább a cikkhez
Dorottya Somogyi
e-kereskedelem

LLM-ajánlások konverziója vs. Google: e-kereskedelmi tanulmány

A ChatGPT és más AI-asszisztensek már valódi forgalmat hoznak az e-kereskedelembe. De vajon mennyire térül meg ez a forgalom a Google-höz vagy az e-mail csatornákhoz képest?
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Mutass többet