Február óta még nagyon kevés felmérés és kimutatás született arról, hogy milyen hatása volt a Google AdWords jobboldali hirdetési pozíciók megszüntetésének. Az egyiket épp a napokban posztoltuk, de ez sem az organikus találatokra gyakorolt hatást tanulmányozta.
Most azonban napvilágot látott egy UK hirdető saját elemzése, melyben kimutatták, hogy a saját hirdetéseik bekapcsolásával és felturbózásával (értsd több költés és állandó jelenlét) egyértelmű csökkenést láttak az organikus pozíció CTR-jében. Az átkattintási arány ugyanis 35%-ról, 20%-ra csökkent. Annyit tudni még, hogy a vizsgált kulcsszavakra folyamatosan elsők az organikus pozíciókban és ennek ellenére tapasztalták ezt a csökkenést. Azonban sok kérdés is felmerült a Webmasterworld-ön zajló beszélgetésben. Például nem teljesen tiszta, hogy hány hirdető volt még jelen vagy hogy saját márkás kulcsszavakat teszteltek-e.
Javasoljuk, hogy mindenki futtassa le a saját tesztjét, nekünk szimultán több ügyfélnél zajlik egyszerre több teszt és változóak az eredmények!