A 2016-os Edelman Trust Barometer szerint a lakosság 60%-ot meghaladó része jobban bízik a Google-ban hírolvasáskor mint az ugyanitt kilistázott linkek híreiben.
Ebben az évben másodszor kerülnek ki győztesen a keresőmotorok, mint a legmegbízhatóbb média – a tradicionális és legfőképpen a közösségi médiákkal szemben. Tavaly győzedelmeskedtek először és most úgy tűnik, ez a legújabb növekvő trend.
Ha egy szalagcím megjelenik a Google News-ban, abban már jobban bíznak az olvasók, mintha ugyanazt a címet olvasnák az eredeti forrásban. Miért van ez? Joggal kérdezhetjük. Talán azért mert a Google-ba vetett bizalom alapvetően nagyon erős, gondoljunk csak a 2015-ös legjóhírűbb cégek listájának második helyére. Mikor ezen a kérdésen gondolkozunk, ne feledkezzünk meg a szalagcímek konkrét megfogalmazásáról sem.
A leginkább megoszthatóak nem feltétlenül azok, amelyek a legtöbb információt tartalmazzák, sőt. A közösségi médiákban megjelenő szalagcímekkel ellentétben a Google News pontosan azokat a tényeket szolgáltatja, amelyekre kíváncsiak vagyunk – a lehető legkevesebb szóval. Így aztán bátran kattintunk a folytatásra, hogy elolvashassuk a teljes sztorit.
Ráadásul, mivel a keresőben vagyunk, átláthatjuk az összes megjelent információt egy helyen – így természetes, hogy jobban bízunk ebben mint egyetlen forrásban.
Akármi legyen is az ok, a számok a Google-t igazolják, így javasoljuk azoknak, akik tartalmakat kívánnak megjeleníteni, hogy mindenképpen kezeljék kiemelt helyen a Google News indexét. Itt található a link, amely teljes útmutatást ad ahhoz, hogyan lehet ezt használni.