Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Az emberek 25%-a az első találatra kattint

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.07.21.

Egy többmilliárd esetet vizsgáló tanulmány hozta ki ezt a nem túl váratlan eredményt – avagy, hogy az emberek 25%-a az első találatot kattintja le a találati listában.

Az első találatnak nagyjából 28.5%-os a CTR-je. A Sistrix 80 millió kulcsszót nézett át, többmilliárd keresést, így jött ki végül ez az arány. A CTR erős zuhanásba kezd, minél rosszabb a pozíciónk. A második helyezett 15.7%-os CTR-t könyvelhet el, a harmadik 11%-ot. Az első oldal alján, a 10. helyen már csak kifejezetten kevés kattintást szedhetünk be, 2.5% görget le idáig és kattint rá erre a találatra.

1
elso-talalat

Az eddig is köztudott volt, hogy a második oldal már nem különösebben érdekli a felhasználókat, de arra kevesebb hiteles bizonyíték volt, hogy az első (!) oldal második felében elhelyezkedő találatok ilyen szinten ne érdekeljenek senkit.

Az első helyezett CTR-je egyébként valahol 13.7% és 46.9% között tengődik általában.

A statisztikákból kiderül például, hogy: 

  • A második helyezettre háromszor annyian kattintanak, mint a 6. helyezettre. 
  • Az első találatra tízszer annyian kattintanak, mint a tizedikre
  • A második oldalon 1% alatti a CTR

 

A találati lista kinézete jelentős hatást fejt ki a CTR-re

Nagy hatása van a dolgok alakulására annak, hogy hogyan is néz ki a találati lista. Ha például az első találat alatt ott figyelnek a sitelinkek, akkor ez az oldal átlagosan már 46.9%-os CTR-t söpör be.

2

Ha viszont vannak ‘featured snippetek’ a találati listában, akkor az első helyen álló oldal kapásból 5.3%-kal az átlag alatt teljesít, így megközelíti a második helyen álló oldal az ő CTR-ét.

3

Ha található “Knowledge Panel” az oldalon (Desktopról pl. Doboz a jobb oldali sávban az adott személyről, vagy intézményről, link wikipédiára, stb) akkor nyilván a találatok CTR-je jelentősen csökken: 

4

Ahol vannak Google Hirdetések, ott azok is képesek besöpörni a kattintások egy részét, ezért az ilyen találati listában az organikusan megjelenő találatok CTR-je szintén az átlagos alá csökken: 

5

Ami tehát érdekes, hogy a találati lista kinézetétől függően 16.8% és 46.9% közötti CTR-el rendelkezhet a lista tetején tanyázó weboldal. 

 

Cikkünk a SEJ hasonló cikke alapján készült.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet