Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Az AdWords DSA kampányok pontosabbak lehetnek

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2016.07.05.

A dinamikus keresési hirdetések (DSA, Dynamic Search Ads) lényege, hogy komolyabb kulcsszókutatási és szövegírási munkák nélkül is létrehozhatunk hirdetéseket a Google keresőben, amennyiben a weboldalunk megfelelően strukturált és irányadó a Google-nek. Vagyis a céloldal tartalma alapján jönnek létre a kulcsszavak és a hirdetési szövegeknek is a főbb részei. Hogyan lesz ez most még relevánsabb?

Dinamikus keresési kampányok

Egy Google+ posztban történt a bejelentés, miszerint a DSA kampányok a jövőben még pontosabban működhetnek. A poszt a következőt írja:

“A következő néhány hónapban olyan fejlesztések várhatóak a DSA kampányokban, melyeknek köszönhetően a hirdetéseink még inkább releváns keresések mellett fognak megjelenni, amivel javulhat a teljesítmény. Például ha céloldalunk központi tartalma, hogy budapesti fogászat gyerekeknek, akkor nem fogunk megjelenni a kevésbé releváns budapesti fogászat keresésre.”(a példa saját)

A Google maga is azt javasolja, hogy folyamatosan monitorozzuk a DSA kampányok teljesítményét, mert kilengések várhatóak a számokban. Ezt mi is javasoljuk, ugyanis ennek a fejlesztésnek éppúgy lehet pozitív, mint negatív hatása. Ha például kevesebb fölösleges kattintást és pénzköltést fog eredményezni, akkor értelemszerűen pozitív. Ha viszont olyan kampányunk van, ahol hasznosnak tartjuk a céloldal szempontjából kevésbé releváns megjelenéseket és kattintásokat (például ha nem annyira jó az oldal tartalmi felépítése és örülünk a tágabb kulcsszó értelmezésnek vagy ha a Search Terms riportot arra használtuk, hogy így bővítsük a központi kulcsszókészletünket) , akkor ez komoly fejfájást okozhat.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet