Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

App streaming – a Google közelebb jár hozzá, mint hinnénk

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.06.24.

A napokban látott napvilágot a hír, hogy a Google még tavaly ősszel felvásárolta az Agawi névre hallgató, app streaminggel foglalkozó céget.

Google - App Streaming a láthatáron

Az Agawi egyedülálló fejlesztései révén egy olyan rendszert alkotott meg, ami úgy “streameli” az appokat, ahogy a Netflix teszi ezt a filmekkel, vagy a Spotify a zenékkel. Az Agawi fő irányvonala a “cloud gaming” megvalósítása, leegyszerűsítése volt, de az app streaming nem csupán játékoknál lehet hasznos.

A technológia lényege, hogy nem kell telefonunkat, egyéb kütyüeinket appokkal telezsúfolnunk, melyek csak habzsolják a rendelkezésre álló (esetenként igencsak véges) memóriát – hanem elég mindig az éppen szükséges adatokat letöltenünk. A legkönnyebben egy játékon lehet bemutatni ennek működését:

Ha van egy 100 pályából álló játék, amit le szeretnénk tölteni, akkor jelen állás szerint sajnos mind a 100 pályát egyszerre kéne letöltetnünk. Az app streaming segítségével azonban mindig csak 1 pálya lenne éppen a telefonunkon, ezzel jócskán megkönnyítené eszközünk munkáját. De természetesen nem csak játékoknál, hanem bármilyen más alkalmazásnál is óriási lépés lenne a technológia implementálása.

Vajon mit kezd a Google az Agawi technológiájával? Talán a Google-é lesz az első app streaming sikertörténet? Sajnos még csak találgatni tudunk. Egyesek szerint az app streaminggel kezdődhet a weboldalak hanyatlása, és a natív alkalmazások igazi térhódítása. Mások viszont csak egy kényelmes, memória-barát megoldást látnak ebben például a telefonos játékok használatára. Te mit gondolsz?

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

Nyakunkon az új Meta algoritmus frissítés: mit jelent az Andromeda a hirdetésoptimalizálásban?

A Meta új Andromeda algoritmusa teljesen átalakítja a hirdetéseidet. Vizsgáljuk meg, miről is van szó és mit jelent mindez a hirdetésoptimalizálásban!
Tovább a cikkhez
Dorottya Somogyi
e-kereskedelem

LLM-ajánlások konverziója vs. Google: e-kereskedelmi tanulmány

A ChatGPT és más AI-asszisztensek már valódi forgalmat hoznak az e-kereskedelembe. De vajon mennyire térül meg ez a forgalom a Google-höz vagy az e-mail csatornákhoz képest?
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Mutass többet