A mesterséges intelligencia segítségével elérhető már a Google Keresőmotor teljes potenciálja, ezáltal a kereső még hasznosabb eszközzé alakult az idők során az információk felfedezésében és a döntéshozatalban is, köszönhetően az AI által generált válaszoknak az AI Overviews funkciónak és a Google Lens segítségével végzett vizuális kereséseknek.
Annak érdekében, hogy maximalizáljuk a teljesítményt és felkészítsük kampányainkat a jövő folyamatosan fejlődő keresési élményeire, kulcsfontosságú a legújabb, AI-alapú hirdetési megoldások alkalmazása.
A Google Ads egy új megoldást indít el hamarosan, aminek „AI Max for Search campaigns” a neve. Ez egy olyan újsítás, ami a mesterséges intelligencia segítségével javíthatja a keresési kampányok teljesítményét.
Legfőbb funkciói:
Keresési kifejezések bővítése (Search term matching): A rendszer a meglévő kulcsszavak, hirdetési elemek és céloldalak alapján szélesebb körű és kulcsszó nélküli egyezési módot használ, annak érdekében, hogy relevánsabb keresési kifejezéseket és konverziókat biztosítson.
Szöveg testreszabása (Text customization): A hirdetések címsorai és leírásai dinamikusan alkalmazkodnak a felhasználói keresésekhez, a céloldalak és kulcsszavak alapján.
Végső URL bővítés (Final URL expansion): A rendszer segít megtalálni a felhasználó keresési szándéknak leginkább megfelelő céloldalakat.
További beállítások és jelentések
Lokációs célzás hirdetéscsoport szinten: Lehetővé teszi a felhasználók elérését földrajzi jellegű érdeklődésük,utazási szándékuk alapján.
Márkák célzása vagy kizárása: Beállítható, kampány és hirdetési csoport szinten is.
Új Value Track URL paraméter: AI segítségével nagyobb, adatvédelmi szempontból is biztonságos betekintést nyújt a keresési kifejezésekbe minden egyeztetési típus esetén.
Keresési kifejezések jelentése meg fogja jeleníteni az AI Max által generált dinamikus címsorokat és URL-eket is.
Teszteredmények
A tesztelés során az AI Max átlagosan 14%-kal több konverziót vagy konverziós értéket eredményezett hasonló CPA/ROAS mellett. Azoknál a kampányoknál, amelyek főként pontos és kifejezésegyeztetésű kulcsszavakat használtak csak, ott a növekedés általában 27% volt hasonló CPA/ROAS mellett.
Az AI Max for Search campaigns funkció globálisan, béta verzióban kerül bevezetésre 2025. május végétől.