A YouTube azt tervezi, hogy új funkciókat és lehetőségeket vezet be az alkotók számára, például új videóeffektusokat és szerkesztő eszközöket, valamint azt a lehetőséget, hogy az egyéni megjegyzésekre egy rövid videó elkészítésével válaszoljunk. Ezen felül erőteljesebb vásárlási élmények is várhatóak 2022-ben, mint például vásárolható videók, élő vásárlás.
A YouTube tervei között szerepel az is, hogy különböző módokon próbálja ki az alkotók bevételszerzését a rövid videókkal, amely 2020. szeptemberi indulása óta robbanásszerűen növekedett.
Az elkövetkező hónapokban a YouTube új funkciókat vezet be a Shorts alkotói számára, hogy a BrandConnect segítségével márkás tartalmakat építhessenek, fizetős digitális termékeket, például Super Chatet vigyenek a rövidfilmekbe, amelyben a nézők csevegési üzeneteket vásárolhatnak, így kitűnve a többiek közül, illetve a csevegési feed tetejére is kitűzhetik az üzeneteiket.
Az új videóeffektusok és szerkesztő eszközök mellett, bevezetésre fog kerülni az egyéni megjegyzések megválaszolásának a lehetősége egy másik rövidfilm létrehozásával, hasonlóan mint a TikTokon.
A YouTube folyamatosan fejleszti a Shorts formátumot, amellyel a TikTok és az Instagram Reels nagy konkurense szeretni lenni.
Várható egyéb frissítések a márkák és alkotók számára:
- Csatornákra vonatkozó irányelvek frissítése
- Közös élő bejelentkezés más alkotókkal
A YouTube továbbá azt is teszteli, hogy a nézők egy live közben, csatorna tagságot vásárolhassanak egy másik nézőnek.