Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Universal Analyticset hivatalosan a Google Analytics 4 váltja fel

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2023.07.05.

Az UA leállítása megkezdődött, de a Google azt tanácsolta, hogy fokozatosan kerüljön bevezetésre az új Analytics, ezért bizonyos adatok még mindig hozzáférhetők maradnak a korábbi verzióban.

A júliussal történő kényszerű átállás a GA4-re történelmi átmeneti pillanat a digitális marketingben. A hirdetőknek most nincs más választásuk, mint a GA4-et használni, ha követik webhelyeik és kampányaik teljesítményét – kivéve, ha természetesen a Google-n kívüli elemzési alternatívát szeretnének találni.

A Google tájékoztatása szerint az UA leállítása szakaszosan kerül bevezetésre, ezért egyes marketingszakemberek továbbra is hozzáférhetnek bizonyos adatokhoz. 

A Google már több mint egy éve figyelmezteti a marketingeseket, hogy át kell állniuk a GA4-re. A Google a Twitteren és az Analytics Súgóban közzétett nyilatkozatában a következőket mondta:

  • „A mai napon megkezdjük a Universal Analytics leállítását, mivel köszöntjük Önt a Google Analytics 4-ben.
  • „Ez nem megy egyik napról a másikra, ezért egyes Universal Analytics-tulajdonok továbbra is feldolgozhatják az adatokat.
  • “Azonban az összes tulajdon felkerült a várólistára, és azok, amelyek nem fejezték be a frissítést, gördülékenyen indulnak a “Jumpstartban.”
  • A Google Analytics 4 a következő generációs mérési megoldásunk, amely felváltotta a Universal Analyticset.”
  • „A szabványos Universal Analytics-tulajdonok leállították az új adatok feldolgozását. A webhely mérésének fenntartásához szüksége lesz egy Google Analytics 4-tulajdonra.
  • „Erősen javasoljuk, hogy a lehető leghamarabb térjen át a Google Analytics 4-re. Ha Universal Analytics-adatokat használ Google Ads-fiókjában, ügyeljen arra, hogy a Universal Analytics-tulajdon Google Ads-linkjeit migrálja a Google Analytics 4-tulajdonra.

A Universal Analytics leállítása a következő szakaszokban zajlik (és zajlott eddig), az utolsó szakasz pedig 2023 júliusa:

  • 2023. március: A Google automatikusan létrehozott egy GA4-tulajdont azoknak a marketingszakembereknek, akik nem iratkoztak le az automatikus tulajdonlétrehozási lehetőségről. Ahol lehetséges, a meglévő webhelycímkéket használtuk.
  • 2023. július: Az UA leállítja a találatok feldolgozását, beleértve a 360-as tulajdonokat is tartalmazó fiókok standard tulajdonait. A marketingszakemberek 2024 júliusáig még hozzáférhetnek az UA-tulajdonukban korábban feldolgozott adatokhoz.
  • 2024. július: A marketingszakemberek (még a 360-as tulajdonságokkal rendelkezők sem), többé nem férhetnek hozzá az UA felhasználói felületéhez és API-jához.
Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

SEO

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba?

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba? Segítünk!
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet