Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A TikTok-hoz hasonlóvá alakítanák a Facebook feedet

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.06.24.

A Reels, a vállalat rövid formátumú videó funkciójának egyszerű áthozatala az Instagramról a Facebookra nem volt elég. A vezetők szorosan követték a TikTok lépéseit, és egyre jobban aggódnak, hogy nem tesznek eleget a versenyben maradásért. Az év elején Mark Zuckerberg vezérigazgatóval folytatott beszélgetések során úgy döntöttek, hogy a Facebooknak teljesen újra kell gondolnia a feedet.

Ahelyett, hogy az emberek által követett fiókok posztjait helyeznék előtérbe a Facebook fő hírfolyamában a TikTok-hoz hasonlóan, olyan posztokat fognak megjeleníteni ami független attól, hogy honnan és kitől származnak. Évekkel azután, hogy a Messenger és a Facebook különálló alkalmazásként szétvált, a kettőt újra összehozzák, a TikTok üzenetküldő funkcióit utánozva.


A tervezett változtatások a Reels egyre nagyobb hangsúlyozásával együtt azt mutatják, hogy a Meta milyen erőteljesen reagál a TikTok felemelkedésére, amely gyorsan a közösségi média dominanciájának jogos kihívójává vált. Míg az Instagram már átalakult, hogy a Reelsre helyezett hangsúlyával jobban hasonlítson a TikTokra, a vezetők remélik, hogy a Facebooknál is emelkedést hozna a változtatás.

Ez a helyzet hasonló mint, amikor a Facebook lemásolta a Snapchatet, amikor az gyorsan növekedett, de ezúttal a tét vitathatatlanul nagyobb. A befektetők kételkednek abban, hogy a Meta képes lesz-e átvészelni a hirdetési üzletágát érő kihívásokat. És mivel a részvényárfolyama már így is megrogyott, a vállalatnak meg kell mutatnia, hogy képes a növekedésre, ha Zuckerberg továbbra is finanszírozni akarja metaversum vízióját.

Így fog működni a gyakorlatban a jövőbeli Facebook-alkalmazás: a legfelül a Stories és a Reels keveréke lesz, amelyet a Facebookról és az Instagramról egyaránt ajánlott posztok követnek. Ez egy vizuálisabb, videósabb élmény lesz, egyértelműbb felszólításokkal, hogy közvetlen üzenetet küldjünk a barátainknak egy posztról. Ahhoz, hogy az üzenetküldés még inkább előtérbe kerüljön, a Facebook azon dolgozik, hogy a Messenger-t az alkalmazás jobb felső sarkában helyezze el, visszacsinálva a két alkalmazás nyolc évvel ezelőtti szétválasztásáról szóló döntést.

Meta felismerte, hogy ahhoz, hogy valóban felvegye a versenyt a TikTokkal, meg kell ismételnie a TikTok “Neked” főoldalának varázslatos élményét. A News Feed, amely az év elején elhagyta a “News” szót a nevéből, úttörő szerepet játszott egy olyan közösségi feedben, amely az általunk adott kifejezett jelzésekből tanul, például ha követ egy oldalt. A TikTok még egy lépéssel tovább ment: a passzív nézési szokásaid alapján kitalálta, hogy mit szeretsz. Azzal, hogy a TikTok megszüntette a fiókok követésének szükségességét ahhoz, hogy érdekes videókat láthassunk, az alkotók számára is kiegyenlítette a játékteret, és módot adott arra, hogy nagy számú követő nélkül is egyik napról a másikra vírussá váljanak.

Tekintettel arra, hogy a Facebook algoritmusai már most is fokozottan ellenőrzik, hogy a Facebook algoritmusai hogyan alakítják a kommunikációt, a vállalat merésznek tűnik, hogy még inkább a mesterséges intelligenciára akar támaszkodni.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet