Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A TikTok-hoz hasonlóvá alakítanák a Facebook feedet

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.06.24.

A Reels, a vállalat rövid formátumú videó funkciójának egyszerű áthozatala az Instagramról a Facebookra nem volt elég. A vezetők szorosan követték a TikTok lépéseit, és egyre jobban aggódnak, hogy nem tesznek eleget a versenyben maradásért. Az év elején Mark Zuckerberg vezérigazgatóval folytatott beszélgetések során úgy döntöttek, hogy a Facebooknak teljesen újra kell gondolnia a feedet.

Ahelyett, hogy az emberek által követett fiókok posztjait helyeznék előtérbe a Facebook fő hírfolyamában a TikTok-hoz hasonlóan, olyan posztokat fognak megjeleníteni ami független attól, hogy honnan és kitől származnak. Évekkel azután, hogy a Messenger és a Facebook különálló alkalmazásként szétvált, a kettőt újra összehozzák, a TikTok üzenetküldő funkcióit utánozva.


A tervezett változtatások a Reels egyre nagyobb hangsúlyozásával együtt azt mutatják, hogy a Meta milyen erőteljesen reagál a TikTok felemelkedésére, amely gyorsan a közösségi média dominanciájának jogos kihívójává vált. Míg az Instagram már átalakult, hogy a Reelsre helyezett hangsúlyával jobban hasonlítson a TikTokra, a vezetők remélik, hogy a Facebooknál is emelkedést hozna a változtatás.

Ez a helyzet hasonló mint, amikor a Facebook lemásolta a Snapchatet, amikor az gyorsan növekedett, de ezúttal a tét vitathatatlanul nagyobb. A befektetők kételkednek abban, hogy a Meta képes lesz-e átvészelni a hirdetési üzletágát érő kihívásokat. És mivel a részvényárfolyama már így is megrogyott, a vállalatnak meg kell mutatnia, hogy képes a növekedésre, ha Zuckerberg továbbra is finanszírozni akarja metaversum vízióját.

Így fog működni a gyakorlatban a jövőbeli Facebook-alkalmazás: a legfelül a Stories és a Reels keveréke lesz, amelyet a Facebookról és az Instagramról egyaránt ajánlott posztok követnek. Ez egy vizuálisabb, videósabb élmény lesz, egyértelműbb felszólításokkal, hogy közvetlen üzenetet küldjünk a barátainknak egy posztról. Ahhoz, hogy az üzenetküldés még inkább előtérbe kerüljön, a Facebook azon dolgozik, hogy a Messenger-t az alkalmazás jobb felső sarkában helyezze el, visszacsinálva a két alkalmazás nyolc évvel ezelőtti szétválasztásáról szóló döntést.

Meta felismerte, hogy ahhoz, hogy valóban felvegye a versenyt a TikTokkal, meg kell ismételnie a TikTok “Neked” főoldalának varázslatos élményét. A News Feed, amely az év elején elhagyta a “News” szót a nevéből, úttörő szerepet játszott egy olyan közösségi feedben, amely az általunk adott kifejezett jelzésekből tanul, például ha követ egy oldalt. A TikTok még egy lépéssel tovább ment: a passzív nézési szokásaid alapján kitalálta, hogy mit szeretsz. Azzal, hogy a TikTok megszüntette a fiókok követésének szükségességét ahhoz, hogy érdekes videókat láthassunk, az alkotók számára is kiegyenlítette a játékteret, és módot adott arra, hogy nagy számú követő nélkül is egyik napról a másikra vírussá váljanak.

Tekintettel arra, hogy a Facebook algoritmusai már most is fokozottan ellenőrzik, hogy a Facebook algoritmusai hogyan alakítják a kommunikációt, a vállalat merésznek tűnik, hogy még inkább a mesterséges intelligenciára akar támaszkodni.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet