Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A pénztárcánkra szabva hirdetne az Apple

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.07.20.

A korunk, nemünk és földrajzi helyzetünk mind nagy szerepet játszanak abban, hogy milyen hirdetésekkel találjuk szemben magunkat, viszont egy tényező még ezeknél is fontosabbnak bizonyul: a weboldalak, amiket látogatunk.

Azonban gyakran előfordul, hogy egyes weboldalakat csupán inspiráció (vagy éppen motiváció) gyanánt látogatunk. Ezért, ha például egy 30 milliós autóról látunk egy hirdetést, holott a mi keretünk csupán 3 millió forint, akkor annak az esélye, hogy ez a hirdetés konverzióval záruljon igencsak csekély.

Apple Pénztárcabarát Hirdetések

Az Apple nemrégiben szabadalmaztatott egy olyan technológiát, amely pont ezt a jelenséget hivatott orvosolni. Ennek lényege, hogy a hirdetések megjelenítése előtt az Apple leellenőrizné bankszámlánk egyenlegét, és ennek függvényében választaná ki, mely hirdetést mutassa meg nekünk. Vitathatatlan előnye ennek a folyamatnak az, hogy csak olyan termékekről/szolgáltatásokról látnánk hirdetéseket, amiket valóban meg is engedhetünk magunknak. Sok részlet még nem derült ki, az azonban biztos, hogy ez a “szolgáltatás” nem opt-out alapon üzemel majd, hanem csak olyan felhasználók számára lesz elérhető, akik expliciten engedélyt adtak az Apple-nek a bankszámla egyenlegükhöz való hozzáféréshez.

Sokakat ért váratlanul ez a hír, nem csupán azért, mert a bankszámla adatainkról van szó, hanem azért is, mert Tim Cook, az Apple vezérigazgatója idén június elején nyíltan kritizálta azokat a cégeket, akik a felhasználóiktól megszerezhető bármilyen adatot igyekeznek monetizálni.

Egyelőre még azonban szükségtelen beleélnünk magunkat a pénztárcabarát hirdetésekbe: semmi hír nem érkezett arról, hogy egyáltalán tervezi-e megvalósítani ezt a folyamatot az Apple. Kétségtelenül nem ez lenne az első alkalom, hogy a cég fejlesztői valami korszakalkotó újdonságot álmodnak, amit le is védetnek, aztán sosem váltják valóra.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet