Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A mobilbarát oldallal rendelkező kisvállalatokat választják a felhasználók

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.05.18.

A keresőoptimalizálással foglalkozó amerikai BrightLocal ügynökség áprilisban, 900 fő részvételével elvégzett kutatása alapján a felhasználók 61% választja szívesebben azokat a helyi vállalkozásokat és üzleteket, melyek mobilbarát weboldallal rendelkeznek. Így tehát jelentős versenyhátrányba kerülnek azok, akik nem teszik elérhetővé ilyen formában a fogyasztók számára releváns információkat.

Most, hogy a Google közel egy hónapja elindította mobilbarát algoritmusát a keresési találatok rangsorolásához, érdemes megvizsgálni, hogyan változtak a fogyasztók mobilhasználattal kapcsolatos preferenciái az elmúlt időszakban. A már említett kutatás szerint jelentősen nőtt azoknak a felhasználóknak az aránya a korábbi évekhez képest, akik mobilkészüléken keresnek információt a helyi vállalkozásokról. Itt azok az üzletek bírnak a legnagyobb súllyal, ahol azonnali vásárlást lehet végrehajtani, és nem előzi meg hosszas tervezés a felkeresésüket, úgymint az éttermek, élelmiszerboltok, ruhaüzletek, bárok vagy fodrászatok.

A leggyakrabban keresett információ az üzlet pontos címe, emellett pedig a nyitvatartási időt, telefonszámot és térképet tartják a legfontosabbnak a megkérdezettek. A fogyasztók pedig egyre inkább elvárják a legkisebb üzletektől is, hogy mobilkészüléken is megfelelően használható legyen a honlapjuk.

A mobilbarát weboldallal rendelkező kisvállalatokat preferálják a felhasználók
A válaszadók 61%-a nagyobb eséllyel választja azokat a helyi vállalkozásokat és üzleteket, melyek rendelkeznek mobilra optimalizált weboldallal. 2013-ban ez az arány csak 38% volt.

 

Tehát, ha egy vállalkozás rendelkezik mobilra optimalizált weboldallal, nem csak könnyebben megtalálják azt a felhasználók a keresési eredmények között, hanem arra is nagyobb az esély, hogy belőlük tényleges vásárló váljon.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet