Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A mobil hirdetések meghatározzák a bolti látogatások számát!

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.06.09.

A vásárlás előtti tájékozódás lényegében már a mobil eszközökön történik! – világított rá a NinthDecimal által készített felmérés. A kutatás eredményeiből egyértelművé vált az is, hogy a mobil eszközök (az asztali készülékekkel szemben) már jóval nagyobb szerepet játszanak egy termék/szolgáltatás informálásában és értékesítésében.

A Mobile Audience Insights Report névre keresztelt elemzésből jól látszódik, hogy 2014-ben a fogyasztók 54%-a már mobil készülékeken tájékozódott, és ebből 34%-uk az okostelefonokat preferálta.

Mivel az utóbbi időben sorra születnek az ehhez hasonló tanulmányok, így ezek az információk nem érnek minket annyira meglepetésként, de mindenképpen rávilágítanak arra, hogy a mobil marketinges jelenlét, ill. az erre költött összegek még mindig nem tükrözik a valóságot a fogyasztói magatartás piacán.

A tanulmány második részében már azért érdekesebb adatokra bukkanhatunk: a 2013-2014-es éveket összehasonlítva jól látszódik, hogy míg a laptopokon történő vásárlásban nem mutatkozott különösebb eltérés, addig a mobil kereskedelem részesedése jelentősen nőtt a bolti értékesítésekhez képest (a felmérésből sajnos nem derül ki, de érdekes lenne tudni, hogy ezek a vásárlások honnan érkeztek: otthonról, utcán, boltból?)

NinthDecimal: Mobil értékesítések alakulása

Az adatokból megtudhatjuk azt is, hogy a 24 órán belüli bolti látogatások száma 80%-kal növekedett a mobil hirdetések hatására, és a rákövetkező 6 napban is az átlag felett volt a személyes megjelenési hajlandóság. Sajnos a hirdetésekről nem sok szó esik, de a lenti grafikonok alapján lényegében ajánlat alapú tartalommal számolhatunk.

A kutatás legérdekesebb részében a hirdetési teljesítményt és a boltok távolságát vizsgálták. Az eredményeket a CTR alapján hasonlították össze, ami azért megkérdőjelezhető mutató a mindenkori teljesítmény függvényében, de valamilyen irányjelzőként azért mindenképpen szolgál.

NinthDecimal: Mobil hirdetések - Üzleti távolság

Ami ebből egyértelműen leolvasható, hogy a távolságok szempontjából jelentős különbségek vannak a hirdetések hatékonyságában. A kiskereskedelmi (Retail) hirdetések akkor teljesítettek a legjobban, ha a bolthoz képest az érdeklődő 0 és 5 mérföldes távolságon belül helyezkedett el, míg a fogyasztási cikket (CPG) értékesítő reklámok csupán 2 mérföldes körzetben hoztak eredményt. Érdekes, de a gyorséttermi (QSR) hirdetéseknél is eltérő eredmények születettek: az üzlet elhelyezkedéséhez képest a hirdetések akár 25 mérföldes távolságban is jól teljesítettek.

NinthDecimal: Mobil hirdetési kreatívok

Ezek a mutatók mindenképp hasznosnak bizonyulhatnak a mobil hirdetések készítése és optimalizálása során, még akkor is, ha az ismeretlen tényezők korlátozása révén az eredmények csak részben tükrözik a valóságot. A felhasználói igényekhez képest a hirdetők sajnos még mindig le vannak maradva, és továbbra sem fordítanak elegendő figyelmet az ilyen jellegű bővítésekre, pedig az ehhez hasonló kutatások és eredmények alapján minél előbb újra kell priorizálni a hirdetési stratégiánkat!

Forrás

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet