Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A kifelé mutató linkeknek is pozitív hatása van SEO-ra

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2016.02.26.

A Reboot által végzett tanulmány alapján pozitív korreláció van az oldalunkról kifelé mutató linkek és a keresőben elfoglalt pozíciónk között. A marketing cég abból az alap feltevésből indult ki, miszerint a Google egy weboldal autoritásának meghatározásakor figyelembe veheti azt is, hogy maga az oldal milyen más oldalakat tart relevánsnak a témában. Madarat tolláról, embert barátjáról, weboldalt linkpartneréről…

Rand Fishkin a Moz alapítója is jóváhagyta a tanulmányt mielőtt publikálták. A Moz hasonló összefüggésekre 5 évvel ezelőtt mutatott rá legutóbb, így amúgy sem ártott frissíteni az ismereteinket a témában.

A kifelé mutató linkek számítanak

A tanulmány alapjai:

A tanulmány elvégzéséhez 10 hasonló weboldalt hoztak létre, melyek mind ugyanarra a kulcsszóra céloztak. Bár a tartalom nem volt teljesen azonos, elkerülve a tartalom duplikációt, de az oldal teljes keresőbarát felépítése gyakorlatilag megegyezett. Az egyetlen lényeges különbség, hogy 5 weboldal magas autoritással rendelkező weboldalakra hivatkozott a tartalomból. A vizsgált időszak 5 hónapig tartott és utána született meg a tanulmány, mely ezen a linken megtekinthető. Azon kívül, hogy a kifelé linkelő weboldalak egyértelmű előnybe kerültek az 5. hónap végére még számos más hasznos következtetést, eredményt közöl a tanulmány, ezért érdemes átolvasni.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

SEO

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba?

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba? Segítünk!
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet