Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A keresési találatok 30% https oldalnak köszönhető

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2016.07.08.

Két évvel a Google bejelentése után, miszerint a HTTPS rangsorolási szignálnak számít, Dr. Pete Meyer a Moz-tól publikált egy tanulmányt arról, hogy mégis mennyire vették komolyan a weboldal tulajdonosok a változást.

A bejelentést követően sokan azonnal bevezették a HTTPS-t, de még többen kivártak és rengetegen vannak, akik még a mai napig sem lépték meg ezt. A Moz szakértője által publikált tanulmányból kiderült, hogy ha nem is fénysebességgel, de a Google lassan halad az eredeti célja felé.

A következtetések

A Google bejelentése előtt az első oldali találatoknak a 7%-a volt HTTPS weboldal, ezt követő héten azonnal 8%-ra emelkedett a szám. Két évvel később pedig elmondható, hogy minden 3. találat az első oldalon meglépte a változtatást.

HTTPS változások
Forrás: moz.com

Dr. Meyers szerint ez nem csak annak köszönhető, hogy rangsorolási tényező lett, hanem a Google erős PR tevékenységének is, amivel önmagában támogatta a HTTPS elterjedését. Meyers előrejelzése szerint 1,5 éven belül már 50%-os lehet az arány és ezt követően erősítheti a Google a jelentőségét is a rangsorolási tényezők között.

A kockázatok

A Google szereti elbagatelizálni a HTTPS-re történő migrációban rejlő kockázatokat. Dr. Meyers ezt vitatja – mi is – és mindenkinek felhívja rá a figyelmét arra, hogy semmivel sem kisebb a kockázat, mint bármilyen más migrációs projektnél, ami sitewide érinti az URL struktúránkat. De rövid időn belül mindenkinek javasolt a váltás, mert ahogyan az imént is írtuk, 1-2 éven belül még erősebb ransorolási tényezővé válhat, ami már veszélybe sodorhatja a pozícióinkat azokkal a versenytársakkal szemben, akik időben meglépik a módosítást.

 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet