Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A hozzárendelési modellek már támogatják a YouTube és Display hirdetéseket is

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.08.18.

A vásárlásig való eljutás közben a felhasználók általában több hirdetéssel is kapcsolatba kerülnek. A hozzárendelési modellekkel meghatározhatod, melyik hirdetésnek mekkora szerepet tulajdonítasz a fő konverzió teljesítésében.

A Google fejlesztett minden nem utolsó kattintás alapú hozzárendelési modelljén, így azok mindegyike – az adatközpontú hozzárendelést is beleértve – támogatja már a YouTube és Display hirdetéseket. Így adatközpontú megközelítéssel élve a gépi tanulás segíthet az utolsó kattintás alapú modellnél több konverzió elérésében ugyanolyan CPA értéken.

Emellett a hozzárendelési jelentések szintén elérhetők már YouTube és Display kampányokra is a Shopping és keresési kampányokon túl.

Modell-összehasonlítással összevethetjük a különböző hozzárendelési modelleket

A modell-összehasonlítással meghatározhatod, hogy mennyi a CPA és a ROAS a különböző hozzárendelési modellekben, és már a YouTube és a Display is a keresési hirdetések mellett van, így könnyebb átfogóan megfelelő modellt választani.

Amennyiben megváltoztatod a használt hozzárendelési modellt egy bizonyos konverzióra, több változás is megjelenik a ,,Kampányok’’ jelentésében.

Egyrészt, az új modellel élve a korábbiakhoz képest csökkenhet illetve nőhet egyes kulcsszavaknak, kampányoknak, hirdetéseknek, stb. tulajdonított konverziók száma, annak megfelelően, hogy az adott modell szerint a cél teljesüléséhez milyen arányban járultak ezek hozzá.

Másrészt, nem utolsó kattintás alapú modell esetén tizedestört alapú lesz a konverziók száma, hiszen már nem csak egész célteljesüléseket lehet számolni – az egyes egész konverziók lesznek elosztva az egyes elemek között.

Harmadrészt, mivel minden nem utolsó kattintásra épülő hozzárendelési modell a hirdetésekkel való több interakció alapján számol, amelyek mind különböző időpontban történtek, megfigyelhető lesz egyfajta időbeli eltolódás a jelentésekben. Például, amikor vásárlás történik, csak utólag tudja a rendszer az addig a lépésig vezető elemek szerepének mértékét megbecsülni, így az ezeknek megfelelő konverziós értékeket csak utólag lehet az egyes kulcsszavakhoz, hirdetésekhez, kampányokhoz stb. hozzáadni.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet