Tavaly megújult a hozzárendelési jelentés, az áttekintő oldalon átláthatóbbak az ügyfelek konverzió előtt bejárt útvonalai. A YouTube-hirdetéseken felül pedig már a vizuális hirdetéseket is tartalmazza a hozzárendelési jelentés.
A Google Ads hozzárendelési funkciója (korábbi nevén Keresési hozzárendelés) segít megérteni a konverzióig vezető utat, segítségével befektetéseinket arra a médiumra összpontosíthatjuk, amely a legnagyobb hatást gyakorolja az eredményekre.
A YouTube hirdetés segítségével megnézhetjük, milyen szerepet játszik a videó az ügyfelek vásárlási folyamatában. A még szélesebb áttekintés érdekében pedig a Google most hozzáadta a vizuális hirdetéseket is ehhez a jelentéshez.
A hozzárendelési jelentésekben szereplő YouTube és vizuális hirdetések tehát már bétaverzióban vannak. A jogosult hirdetők az Eszközök ikonra kattintva, a Mérés> Forrásmegjelölés részében választhatják ki.
Engedélyezzük a YouTube és a vizuális hirdetéseket megjelenítését is az összes hozzárendelési jelentésben a keresési hirdetések mellett (beleértve a Shopping-ot is).
A hozzárendelési jelentések tartalmazzák a Leggyakoribb útvonalak, a Segített konverziók, az Útvonal mutatói és a Modell-összehasonlítás jelentéseket.
Leggyakoribb útvonalak (Top Path) jelentés
A Leggyakoribb útvonalak jelentés megmutatja, hogyan működnek együtt a keresési (beleértve a Shopping), a YouTube és a vizuális hirdetések a konverziók elősegítése érdekében. Így felfedezhetjük az ügyfelek által a konverzió befejezéséhez leggyakrabban használt útvonalakat.
Modell-összehasonlítás jelentés
A modell-összehasonlítás segít összehasonlítani a konverziónkénti költséget és a hirdetési kiadások megtérülését a különböző hozzárendelési modelleknél, például az utolsó kattintás, a szabályalapú és az adatközpontú hozzárendelésnél.
Mostantól egy helyen láthatjuk a keresési, YouTube és vizuális hirdetéseinket, és megérthetjük azok konverziókra gyakorolt hatását, így kiválaszthatjuk a vállalkozásunknak legmegfelelőbb hozzárendelési modellt.
Bővebb információ: https://support.google.com/google-ads/answer/2404190