Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Google új jelentési funkciókat jelent be a GA4-ben

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.06.15.

A marketingesek a Google Analytics 4-ben új jelentéstételi funkciókat kapnak, annak érdekében hogy mélyebbre áshassanak a kulcsfontosságú információkban. A platformot a használhatóság érdekében kissé át is alakítják. 

Az új funkciók célja, hogy segítsék a marketingeseket abban, hogy azoknak az adatait is lássák, akik lemondanak a nyomon követésről, és hogy a hirdetők gyorsabban hozzáférjenek a legtöbb adathoz, amire szükségük van, miközben felismerik, hogy ezek az adatpontok vállalkozásonként eltérőek.

Új bal oldali navigációs menü

A menüt úgy tervezték, hogy a felhasználók számára megkönnyítse a gyors és intuitív navigációt a különböző jelentésekhez a felhasználási esetekhez. Minden egyes szekciót úgy terveztek, hogy egy-egy különböző felhasználási esetet támogasson, és ezeket a szekciókat “munkaterületeknek” (Workspace) fogják nevezni.

Kibővített konverziós modellezés

Még ebben az évben a Google Analytics elkezdi kiterjeszteni a konverziós modellezést. A Google nem határozta meg, hogy mely jelentések fogják használni a modellezett adatokat. A modellezett adatok segítségével arra törekszenek, hogy kitöltsék azon látogatók jelentési hiányosságait, akik nem járultak hozzá a cookie-k nyomon követéséhez.

Rugalmasabb jelentéskészítés a GA4-ben

A Google azt is bejelentette, hogy az adminisztrátori hozzáféréssel rendelkező felhasználók képesek lesznek az Analytics felületének módosítására. Ez azt jelenti, hogy a userek  kibővíthetnek egy panelt a bal oldalon, amelynek segítségével  beemelhetik a kulcsfontosságú dimenziókat és mérőszámokat, ami lehetővé teszi számukra, hogy testre szabják, hogyan nézzenek ki a jelentéseik – nem csak az egyéni jelentések, hanem az alapértelmezett jelentések esetében is. A megadott példában például megosztották a felhasználószerzési jelentést, amelyet különböző mérőszámokkal testre szabtak.

Data-Driven Attribution Modeling

Hamarosan az összes Google Analytics 4 tulajdonban elérhető lesz az adatvezérelt attribúciós modell. Két új jelentés is megjelenik: a konverziós útvonalak jelentés és a modell összehasonlítás jelentés.

Az első hasonló lesz a Universal Analytics felhasználók által már ismert jelentéshez, amely lehetővé teszi a teljes fogyasztói útvonal nyomon követését, a különböző csatornákon keresztül. Az új jelentés tartalmazni fogja a konverziós útvonalak vizualizációját is, hogy a marketingesek jobban megértsék az értéküket és végső soron a ROI-t csatornánként.

A Modell-összehasonlító jelentés lehetővé teszi a marketingesek számára a különböző attribúciós modellek összehasonlítását, hogy lássák a különböző csatornákra gyakorolt hatást.

A Google Marketing Livestream-en bejelentették, hogy egy új hirdetési munkaterületet fognak bevezetni, és most a Google további részleteket közölt arról, hogy mit fog tartalmazni ez a jelentési csomag.

Az új jelentés tartalmazza a Google által “Advertising Snapshot”-nak nevezett “hirdetési pillanatképet”, amely egy olyan műszerfal, amely tartalmazza a többcsatornás konverziós utakat, a csatornánkénti konverziós volumeneket és egy attribúciós modell összehasonlító grafikont.

A jelentés egy pillantással széleskörű információt nyújt a gyors áttekintéshez, de nem tartalmazza az információknak azt a mélységét, amelyet a hirdetők a Universal Analytics-től megszokhattak.

Cikkünk forrása: https://www.searchenginejournal.com/google-announces-new-reporting-features-in-ga4/410195/

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

SEO

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba?

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba? Segítünk!
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet