A marketingesek a Google Analytics 4-ben új jelentéstételi funkciókat kapnak, annak érdekében hogy mélyebbre áshassanak a kulcsfontosságú információkban. A platformot a használhatóság érdekében kissé át is alakítják.
Az új funkciók célja, hogy segítsék a marketingeseket abban, hogy azoknak az adatait is lássák, akik lemondanak a nyomon követésről, és hogy a hirdetők gyorsabban hozzáférjenek a legtöbb adathoz, amire szükségük van, miközben felismerik, hogy ezek az adatpontok vállalkozásonként eltérőek.
Új bal oldali navigációs menü
A menüt úgy tervezték, hogy a felhasználók számára megkönnyítse a gyors és intuitív navigációt a különböző jelentésekhez a felhasználási esetekhez. Minden egyes szekciót úgy terveztek, hogy egy-egy különböző felhasználási esetet támogasson, és ezeket a szekciókat “munkaterületeknek” (Workspace) fogják nevezni.
Kibővített konverziós modellezés
Még ebben az évben a Google Analytics elkezdi kiterjeszteni a konverziós modellezést. A Google nem határozta meg, hogy mely jelentések fogják használni a modellezett adatokat. A modellezett adatok segítségével arra törekszenek, hogy kitöltsék azon látogatók jelentési hiányosságait, akik nem járultak hozzá a cookie-k nyomon követéséhez.
Rugalmasabb jelentéskészítés a GA4-ben
A Google azt is bejelentette, hogy az adminisztrátori hozzáféréssel rendelkező felhasználók képesek lesznek az Analytics felületének módosítására. Ez azt jelenti, hogy a userek kibővíthetnek egy panelt a bal oldalon, amelynek segítségével beemelhetik a kulcsfontosságú dimenziókat és mérőszámokat, ami lehetővé teszi számukra, hogy testre szabják, hogyan nézzenek ki a jelentéseik – nem csak az egyéni jelentések, hanem az alapértelmezett jelentések esetében is. A megadott példában például megosztották a felhasználószerzési jelentést, amelyet különböző mérőszámokkal testre szabtak.
Data-Driven Attribution Modeling
Hamarosan az összes Google Analytics 4 tulajdonban elérhető lesz az adatvezérelt attribúciós modell. Két új jelentés is megjelenik: a konverziós útvonalak jelentés és a modell összehasonlítás jelentés.
Az első hasonló lesz a Universal Analytics felhasználók által már ismert jelentéshez, amely lehetővé teszi a teljes fogyasztói útvonal nyomon követését, a különböző csatornákon keresztül. Az új jelentés tartalmazni fogja a konverziós útvonalak vizualizációját is, hogy a marketingesek jobban megértsék az értéküket és végső soron a ROI-t csatornánként.
A Modell-összehasonlító jelentés lehetővé teszi a marketingesek számára a különböző attribúciós modellek összehasonlítását, hogy lássák a különböző csatornákra gyakorolt hatást.
A Google Marketing Livestream-en bejelentették, hogy egy új hirdetési munkaterületet fognak bevezetni, és most a Google további részleteket közölt arról, hogy mit fog tartalmazni ez a jelentési csomag.
Az új jelentés tartalmazza a Google által “Advertising Snapshot”-nak nevezett “hirdetési pillanatképet”, amely egy olyan műszerfal, amely tartalmazza a többcsatornás konverziós utakat, a csatornánkénti konverziós volumeneket és egy attribúciós modell összehasonlító grafikont.
A jelentés egy pillantással széleskörű információt nyújt a gyors áttekintéshez, de nem tartalmazza az információknak azt a mélységét, amelyet a hirdetők a Universal Analytics-től megszokhattak.
Cikkünk forrása: https://www.searchenginejournal.com/google-announces-new-reporting-features-in-ga4/410195/