Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Google új featured snippet funkciót tesztel

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.12.04.

A featured snippet-ek mostantól a megjelenített szövegrészleten belül is tartalmazhatnak linkeket. Ennek célja, hogy a szövegen belüli fogalmak megértése lehetséges legyen az oldal elhagyása nélkül. Az így felhasznált tartalmak azonban az eredeti szövegrész szerzőjétől eltérő források, illetve a linkek is rájuk mutatnak. 

A jelenséget Brodie Clark vette észre, és posztolta ki a Twitteren. Alább egy kimentett kép a jelenségről:

Ahogy látható, a featured snippet szövegén belül pontozott vonalakkal jelöltek egyes szavakat, kifejezéseket. Az egeret ezekre a szavakra húzva egy ablak jelenik meg, ami az adott szó megértését elősegítő tartalmat jelenít meg.

A probléma a funkcióval az, hogy ez utóbbi tartalom nem a featured snippet szerzőjének oldalára mutat, hanem harmadik fél oldalára. Így, ha a pontozott vonallal jelölt szövegrészt lekattintjuk, a featured snippet szerzőjétől eltérő forrás oldalán landolunk. Ezáltal hiába érjük el, hogy a tartalmunk featured snippet-ben jelenjen meg, és ezzel forgalmat tereljünk az oldalunkra, elképzelhető, hogy a fenti megoldás révén végül egy versenytársunk oldalára navigál a felhasználó. 

Illetve korábban az eredeti featured snippetet lekattintva egy web story-n landoltunk. Mivel desktopon is egy mobil eszközre optimalizált web story-t jelenített meg a Google, így ez minden bizonnyal egy hiba volt. A Google kérdésre elmondta, hogy nem szándékozik a featured snippet-ben web story-kat megjeleníteni, így időközben ezek a web story-k elérhetetlenné váltak.  Azonban az érdekesség az, hogy a web story nem manuálisan lett elkészítve, hanem a Google mesterséges intelligenciája által. Vagyis a Google összeszedett adat és információ darabokat a neten, majd készített belőlük egy web story-t – az egyes elemek forrásának pontos megjelölése nélkül. 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

A klímapiac átalakulása és a marketing új szerepe – KLIKKTALK podcast a Cool4u szakértőivel – 7. epizód

A klímapiac az elmúlt években gyökeresen megváltozott: a légkondi már nem luxus, hanem alapvető igény. A változás motorja nemcsak a technológia, hanem a tudatos, edukatív marketing is, amely új szintre emelte a vásárlókkal való kommunikációt.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Mutass többet