Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google összevonja a Smart Display és a Standard Display kampányok létrehozását

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.09.22.

A Google közleménye megjegyzi, hogy a hirdetők továbbra is használhatnak manuális vagy automatizált megoldásokat, de a lehetőség mostantól egy kampánytípuson belül lesz elérhető.

A kampány létrehozásakor a hirdetők választhatnak majd az automatikus vagy az egyéni élmény között.

Ez a változás hasonlónak tűnik a licitálási stratégiák közelmúltbeli változásához, ahol a funkció továbbra is létezik, azonban a Google Ads beállítási folyamata megváltozik. Ennek ellenére elméletileg a hirdetők nem vehetnek észre nagy különbséget a teljesítményben.

Hogyan jutottunk el idáig? 

A Google Ads 2017-ben kiadta a Smart Display kampányokat, hogy a hirdetők kihasználhassák a teljesen automatizált megjelenítési élmény előnyeit.

Azóta további automatizált megoldásokat is bevezettek a Standard display kampányokon belül. 2018-ban például új alapértelmezett display formátumként vezették be a reszponzív display hirdetéseket. A reszponzív display hirdetéseket és más statikus hirdetéseket egyaránt kihasználó hirdetők valószínűleg észrevették, hogy a reszponzív display hirdetések sokkal nagyobb láthatóságot kapnak.

2018-ban a Google bejelentette a “pay for conversions” opció használatát is a display-en belül, lehetővé téve az elegendő konverziós adattal rendelkező hirdetők számára, hogy alacsonyabb kockázattal használhassák az automatizált licitálást, mivel csak akkor fizetnek, ha konverzió érkezik.

Nemrégiben, idén júniusban a Google bevezette az “Optimalizált célzást” – a “Célzási bővítés” opció kiegészítését a display-en belül. Mindkettő olyan funkció, amely segít a hirdetőknek a kijelzőn belüli elérésük bővítésében, de a különbség árnyalt.

A célzási bővítés csak a bármely kampányban megadott célközönségeket bővítené, a célzási beállítások határainak tiszteletben tartása mellett. Az optimalizált célzás egy lépéssel továbbmegy, és nem korlátozódik arra, hogy csak a konkrét célzott célközönségre terjeszkedjen, hanem a célzás bármely területén, például a demográfiai adatokon is folyékonyan terjeszkedhet, hogy a kívánt akciókat még jobban ösztönözze. Ha például kifejezetten a 25-35 éveseket célozta meg, de a rendszer azonosította, hogy vannak más korosztályok is, akik valószínűleg elvégeznék a kívánt műveletet, akkor az optimalizált célzás bekapcsolásával a kampány elkezdheti a kiszolgálást ezeknek a célcsoportoknak.

Mindezek mellett, mivel ma már annyi automatizált funkció áll rendelkezésre a display-en belül, feltehetően elég nagy az átfedés a Smart display kampányok és a Standard display kampányok között, így volt értelme a kampánykészítési folyamatot úgy egyszerűsíteni, hogy mindkét opciót egy tető alá hozzuk.

Cikkünk forrása: https://www.searchenginejournal.com/google-consolidates-smart-display-standard-display-campaign-creation/419957/

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Új mérőszám a Meta kampányokban

Sajátítsd el, hogyan tudod testre szabni a Meta riportnézetet, hogy lásd, hány követést hoztak az Instagram-hirdetéseid. Olvasd el, miért lehet ez az új mérőszám értékes a kampányaid szempontjából!
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

Google Ads Pmax, Shopping és Demand Gen újdonságok

Több Google frissítés is elérhető, amik nagyobb kontrollt adnak a hirdetők kezébe, például demográfiai kizárások, finomhangolható kreatív megjelenések és egy régóta várt újdonság. Tudd meg, pontosan mik ezek!
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet