Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Google nyugdíjazza a FLoC-t, és bejelentette az új Topics API megoldást

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.02.04.

A Google bemutatta új felhasználói privacy és célzási megoldását: a Topics API-t, ami a sokat kritizált FLoC-ot váltja fel.

A hír kisebb meglepetés, miután 2021 elejétől a Google a 3rd party cookie kivezetésére készíti fel a piaci szereplőket.

Mi az a FLoC?

FLoC = Federated Learning of Cohorts-ot 2021 márciusában vezette be a Google egy privacy sandbox kezdeményezésként, ami az érdeklődés alapú célzás engedélyezését tette lehetővé a böngészők számára.

Az egyéni célzást a kohort csoportképzés váltotta volna fel legkésőbb 2023-ban, amikorra a Google Chromeból kivezetésre kerülnek a 3rd-party cookie-k.

Az új TOPICS API

Úgy tűnik, hogy a Google komolyan vette a hirdetők felől érkező visszajelzéseket.

A Topics API a Google új privacy sandbox megoldása az érdeklődés-alapú hirdetések megjelenítésére.

A fő különbség abban van, ahogy az érdeklődésre vonatkozó információt gyűjtik.

Az új Topics API-ban témakörökre vonatkozóan figyeli a böngészési szokásokat az adott hétre vonatkozóan. Ezeket a témaköröket 3 hétig tárolja, utána törlésre kerülnek.

A Topic-ok a felhasználó készülékén vannak tárolva, így nincs szükség külső szerverekre, a Google-éra sem.

Mi a különbség?

Bár mindkét megoldás a felhasználói érdeklődést teszi középpontba, de máshogyan közelíti

–   A Topic minden 3 hétben törlődik a felhasználó készülékéről.

–   A FLoC a felhasználókat csoportokba osztotta, ennek nem volt időkorlátja, hogy meddig marad ebben a csoportban.

–   A FLOC esetében a Cohort ID célozható volt, míg a Topic esetében nincs ilyen ID, magát a topic-ot osztja meg a hirdetőkkel és weboldalakkal.

–   A privacy controlban is van különbség: a felhasználó meg tudja majd nézni, hogy milyen topic kapcsolódik hozzá, kikapcsolhatja bármelyiket külön-külön vagy teljes egészében is.

–   az érzékeny témakörök automatikusan kihagyásra kerülnek, mint a szexuális irányultság vagy faji hovatartozás.

Hogyan érinti ez a hirdetőket?

A Google továbbra is halad előre a third party cookie-k 2023-ban történő kivezetése felé. A hirdetőknek ismerniük kell a lehetőségeiket, hogy a startégiájukat érintő kérdésekben megfelelő időben hozhassanak döntéseket.

A remarketing lehetőségek korlátozottsága miatt a hirdetőknek egyre inkább a first-party adatokra támaszkodó hirdetési stratégiát célszerű kialakítaniuk a böngészési tevékenységre való célzás helyett.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet