Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google nehezíti a mobil hirdetésekre való kattintást

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.06.30.

A Google múlt héten jelentette be, hogy három frissítést is terveznek a mobil hirdetésekkel kapcsolatban, melyekkel a véletlenszerű kattintásokat szeretnék visszaszorítani.

A keresőóriás egyre komolyabban foglalkozik a kérdéssel, ami nem csoda, hiszen egyes tanulmányok szerint a mobil hirdetések esetében a félrekattintások száma körülbelül 50%-ra tehető. Mivel ez az arány valóban jelentős, ezért a cég különböző módon igyekszik nehezíteni a mobil hirdetésekre való kattintást.

Blokkolják a kép széléhez közeli kattintásokat

Gyakori jelenség, hogy a hirdetés bezárását jelölő „X” jel helyett véletlenül a hirdetésre kattintunk, vagy lefele görgetés során a hirdetési képet érintjük meg. Ezzel a módosítással az ehhez hasonló cselekedeteket szeretnék minimalizálni, ezért egy vastagabb „kerettel” szűkítették a képek kattintható területét.

Letiltották az alkalmazás ikonjára történő kattintást

Az alkalmazáson belüli hirdetések esetében is hasonló probléma jelentkezett: a bezárás helyett gyakran kattintottak az applikáció ikonjára, mellyel az alkalmazás telepítését kérvényezték. A jövőben erre már nem lesz lehetőség, egy cselekvésre ösztönző gombra kattintva irányíthatjuk csak a látogatókat a kívánt oldalára.

A Google nehezíti a mobil hirdetésekre való kattintást

Megnövelték a kattinthatósági időt

A hirdetések néhány másodperccel a megjelenítést követően válnak csak kattinthatóvá, így a felhasználónak elegendő ideje lesz eldönteni, hogy a jelzett tartalom számára relevanciai értékekkel bír, avagy sem.

A Google reményei szerint a fenti módosítások, ha megszüntetni nem is, de számottevően csökkenti fogják a félrekattintások számát.

 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet