A Google bejelentette, hogy 2023 júliusában megszünteti a Google Analytics előző generációját, az úgynevezett Universal Analytics-et.
Pontosabban : 2023. július 1. lesz az a dátum, amikor a Universal Analytics leállítja az új adatok feldolgozását.
A Universal Analytics 360-tulajdonosok további három hónapnyi adatfeldolgozást kapnak, amely 2023. október 1-jén jár le .
Tehár ezen két dátum után a Google Analytics 4 lesz az új megoldás a webhely tevékenység nyomon követésére.
A Google továbblép a Universal Analytics helyett, mivel az nem képes több platformra kiterjedő betekintést nyújtani. Szerintük az a modell, amelyre a Universal Analytics épül, már elavulttá vált.
Ezzel szemben a GA4 képes mérni az adatokat webhelyek és alkalmazások között. Mivel nem támaszkodik kizárólag a cookie-kra, eseményalapú adatmodellt használ, így több platformon is működhet. Ez pedig jövőbiztosabb megoldássá teszi.
Ezenkívül pedig a GA4 nagyobb adatvédelmet is kínál, ami egyre fontosabb a webfelhasználók számára.
Úgy tervezték, hogy megfeleljen számos kulcsfontosságú üzleti célnak, például az értékesítések vagy az alkalmazástelepítések számának növelése, a leadek generálása, valamint az online és offline vásárlói elkötelezettség összekapcsolása.
Íme néhány a GA4 által kínált előnyök közül
Érintkezési pontok áttekintése
Teljes áttekintést kaphat az ügyfelek életciklusáról egy olyan mérési modellel, amely nincs platformonként széttagolt vagy független munkamenetekbe rendezve.
Adatközpontú hozzárendelés
A hozzárendelési jóváírást nem csupán az utolsó kattintáshoz rendeli, így segít megérteni, hogy a különböző marketingtevékenységek együttesen hogyan befolyásolják a konverziókat.
Értékesebb adatok
A gépi tanulás prediktív betekintést nyújt a felhasználói viselkedésre és a konverziókra vonatkozóan, új közönségeket hoz létre azon felhasználókból, akik valószínűleg vásárolnak vagy lemondanak, és automatikusan felszínre hozza a kritikus betekintést.
Több használható adat
A más Google-termékekkel, például a Google Ads-szel való kibővített integráció a GA4 kombinált webes és alkalmazás adatai között működik, így egyszerűvé téve az Analytics-statisztikák felhasználását a hirdetési kampányok optimalizálására.
Vállalati használatra készült
Az Analytics 360 új al- és összesítő tulajdonai lehetővé teszik a Google Analytics 4-tulajdonok szerkezetének testreszabását az adatkezelési igényeknek megfelelően.
Fontos dátumok
2023. július 1. : Minden szabványos Universal Analytics-tulajdon leállítja az új találatok feldolgozását.
2023. október 1. : Az összes 360 Universal Analytics-tulajdon leállítja az új találatok feldolgozását.
A Universal Analyticsben korábban feldolgozott adatok a fenti dátumokat követően legalább hat hónapig elérhetők maradnak.