Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Google megszünteti a Universal Analytics szolgáltatást 2023-ban

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.03.22.

A Google bejelentette, hogy 2023 júliusában megszünteti a Google Analytics előző generációját, az úgynevezett Universal Analytics-et.

Pontosabban : 2023. július 1. lesz az a dátum, amikor a Universal Analytics leállítja az új adatok feldolgozását.

A Universal Analytics 360-tulajdonosok további három hónapnyi adatfeldolgozást kapnak, amely 2023. október 1-jén jár le .

Tehár ezen két dátum után a Google Analytics 4 lesz az új megoldás a webhely tevékenység nyomon követésére.

A Google továbblép a Universal Analytics helyett, mivel az nem képes több platformra kiterjedő betekintést nyújtani. Szerintük az a modell, amelyre a Universal Analytics épül, már elavulttá vált. 

Ezzel szemben a GA4 képes mérni az adatokat webhelyek és alkalmazások között. Mivel nem támaszkodik kizárólag a cookie-kra, eseményalapú adatmodellt használ, így több platformon is működhet. Ez pedig jövőbiztosabb megoldássá teszi.

Ezenkívül pedig a GA4 nagyobb adatvédelmet is kínál, ami egyre fontosabb a webfelhasználók számára. 

Úgy tervezték, hogy megfeleljen számos kulcsfontosságú üzleti célnak, például az értékesítések vagy az alkalmazástelepítések számának növelése, a leadek generálása, valamint az online és offline vásárlói elkötelezettség összekapcsolása.

Íme néhány a GA4 által kínált előnyök közül

Érintkezési pontok áttekintése

Teljes áttekintést kaphat az ügyfelek életciklusáról egy olyan mérési modellel, amely nincs platformonként széttagolt vagy független munkamenetekbe rendezve.

Adatközpontú hozzárendelés

A hozzárendelési jóváírást nem csupán az utolsó kattintáshoz rendeli, így segít megérteni, hogy a különböző marketingtevékenységek együttesen hogyan befolyásolják a konverziókat.

Értékesebb adatok

A gépi tanulás prediktív betekintést nyújt a felhasználói viselkedésre és a konverziókra vonatkozóan, új közönségeket hoz létre azon felhasználókból, akik valószínűleg vásárolnak vagy lemondanak, és automatikusan felszínre hozza a kritikus betekintést.

Több használható adat

​​A más Google-termékekkel, például a Google Ads-szel való kibővített integráció a GA4 kombinált webes és alkalmazás adatai között működik, így egyszerűvé téve az Analytics-statisztikák felhasználását a hirdetési kampányok optimalizálására.

Vállalati használatra készült

Az Analytics 360 új al- és összesítő tulajdonai lehetővé teszik a Google Analytics 4-tulajdonok szerkezetének testreszabását az adatkezelési igényeknek megfelelően.

Fontos dátumok

2023. július 1. : Minden szabványos Universal Analytics-tulajdon leállítja az új találatok feldolgozását.

2023. október 1. : Az összes 360 Universal Analytics-tulajdon leállítja az új találatok feldolgozását.

A Universal Analyticsben korábban feldolgozott adatok a fenti dátumokat követően legalább hat hónapig elérhetők maradnak.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet