Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Google még egy év haladékot adott a cookie-knak

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.08.08.

A 3rd party cookie kivezetésére adott határidőt 1 évvel meghosszabbítja a Google Chrome, így az csak 2024-ben fog megtörténni.

Ez már a második határidő módosítás erre vonatkozóan, hiszen eredetileg már idén (2022) szerették volna megszüntetni.

A Google-nek több időre van szüksége az új Privacy Sandbox teszteléshez, ami egy kevésbé bosszantó megoldást jelent a célzott hirdetések megjelenítéséhez.

Anthony Chavez, a Privacy Sandbox kezdeményezés alelnöke blogjában ezt írja:

„A legtöbb visszajelzés azt mutatta számunkra, hogy több időre és tesztelésre van szükség a Privacy Sandbox technológiában ahhoz, hogy felkészüljünk a 3rd party cookie-k teljes lecserélésére.

Ez az előrelátó megközelítés biztosítja a web gyarapodását anélkül, hogy site-okon átívelő azonosítóktól függenénk.”

A Google-nél már hónapok óta zajlanak a Privacy Sandbox tesztek. Fejlesztők és a piaci szereplők is egyetértenek abban, hogy hosszabb tesztelési periódus szükséges.

Jelenleg a Google terveiben egy fokozatos átmeneti időszak szerepel, ellentétben a korábbi hirtelen teljes átállással.

A Privacy Sandbox API már elérhető a fejlesztőknek, augusztusban ezt kiterjesztik globálisan többmillió felhasználó számára is. A Google fokozatosan terjeszti ki a tesztelést az év hátralevő részében és 2023-ban.

2023 Q3-ra várható, hogy a Chrome felhasználók számára teljeskörűen fog működni a Privacy Sandbox API, és ezt követően 2024 második felére tervezik a 3rd party cookie kivezetésének megkezdését. (Folyamatosan frissülő információk a privacy sandbox weboldalon találhatók.)

A hirdetők és piaci szereplők így időt nyertek mielőtt teljesen át kell alakítaniuk a hirdetési stratégiát és a Chrome felhasználók célzását.

Még nem tudjuk, hogy a 3rd party cookie Chrome-ból való kivezetése hogyan érinti majd a hirdetéseket ahogy azt sem, hogy a Privacy Sandbox mennyire lesz majd hatékony a hirdetések célzásában.

Erre vonatkozóan valószínűleg a 2022-23-ban szélesebb körben elérhető tesztekből tudunk majd többet.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet