Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Google kereső sötét verziójában a hirdetések kevésbé tűnnek hirdetéseknek

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.02.17.

A Google kereső követi azt a trendet, amit mostanság az olyan nagyok, mint pl az Instagram, vagy a Facebook is bevezettek: a sötét módot.

Ez egy sokkal olvasóbarátabb hátteret biztosít a böngészéshez, ami kevésbé terheli a szemet – és aminek vélhetően az a célja, hogy a felhasználók tovább használják az adott szolgáltatást.

Azonban a Google Search esetében egy nem várt hátulütője is akad: a sötét verzióban kevésbé nyilvánvaló, hogy a találati listában szereplő elemek közül melyik a hirdetés és melyik nem.

Ennek hátrányos következménye lehet az organikus keresésre: a hirdetések elveszik a kattintásokat, azaz csökken az organikus átkattintási arány (CTR), tehát az organikus teljesítmény is.

Felveti viszont a kérdést, hogy ennek milyen hosszútávú következményei lehetnek a felhasználó szemszögéből: mi van akkor, ha egy kevésbé releváns találatra kattint – amiről azt hiszi, hogy organikus, holott egy fizetett találat.

Mennyire lesznek megbízhatóak a Google hirdetések teljesítménye?Mennyiben befolyásolja ez a konverziós költséget? Milyen további hatása lesz az organikus teljesítményre?

Számtalan a kérdés, és egyelőre még kevés a válasz.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Adathalász-támadások hulláma éri el a Google Ads rendszerét is

Számos ügynökség arról számolt be, hogy drasztikusan megugrott a Manager Accountok elleni adathalász átvételi támadások száma. A csalók szinte tökéletesen lemásolt, megtévesztő Google-meghívó e-maileket küldenek, amelyekkel megszerezhetik a teljes hozzáférést a Google Ads kezelőfiókokhoz.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

Demand Gen frissítések: okosabb ajánlattétel, AI-videók és jobb YouTube konverziók

A Google Ads legújabb Demand Gen frissítése teljesítményorientált fejlesztéseket hoz a hirdetőknek – az intelligensebb ajánlattételtől az AI-alapú videókészítésig.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet