Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Google kereső sötét verziójában a hirdetések kevésbé tűnnek hirdetéseknek

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.02.17.

A Google kereső követi azt a trendet, amit mostanság az olyan nagyok, mint pl az Instagram, vagy a Facebook is bevezettek: a sötét módot.

Ez egy sokkal olvasóbarátabb hátteret biztosít a böngészéshez, ami kevésbé terheli a szemet – és aminek vélhetően az a célja, hogy a felhasználók tovább használják az adott szolgáltatást.

Azonban a Google Search esetében egy nem várt hátulütője is akad: a sötét verzióban kevésbé nyilvánvaló, hogy a találati listában szereplő elemek közül melyik a hirdetés és melyik nem.

Ennek hátrányos következménye lehet az organikus keresésre: a hirdetések elveszik a kattintásokat, azaz csökken az organikus átkattintási arány (CTR), tehát az organikus teljesítmény is.

Felveti viszont a kérdést, hogy ennek milyen hosszútávú következményei lehetnek a felhasználó szemszögéből: mi van akkor, ha egy kevésbé releváns találatra kattint – amiről azt hiszi, hogy organikus, holott egy fizetett találat.

Mennyire lesznek megbízhatóak a Google hirdetések teljesítménye?Mennyiben befolyásolja ez a konverziós költséget? Milyen további hatása lesz az organikus teljesítményre?

Számtalan a kérdés, és egyelőre még kevés a válasz.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

SEO

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba?

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba? Segítünk!
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet