Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Google kereső sötét verziójában a hirdetések kevésbé tűnnek hirdetéseknek

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.02.17.

A Google kereső követi azt a trendet, amit mostanság az olyan nagyok, mint pl az Instagram, vagy a Facebook is bevezettek: a sötét módot.

Ez egy sokkal olvasóbarátabb hátteret biztosít a böngészéshez, ami kevésbé terheli a szemet – és aminek vélhetően az a célja, hogy a felhasználók tovább használják az adott szolgáltatást.

Azonban a Google Search esetében egy nem várt hátulütője is akad: a sötét verzióban kevésbé nyilvánvaló, hogy a találati listában szereplő elemek közül melyik a hirdetés és melyik nem.

Ennek hátrányos következménye lehet az organikus keresésre: a hirdetések elveszik a kattintásokat, azaz csökken az organikus átkattintási arány (CTR), tehát az organikus teljesítmény is.

Felveti viszont a kérdést, hogy ennek milyen hosszútávú következményei lehetnek a felhasználó szemszögéből: mi van akkor, ha egy kevésbé releváns találatra kattint – amiről azt hiszi, hogy organikus, holott egy fizetett találat.

Mennyire lesznek megbízhatóak a Google hirdetések teljesítménye?Mennyiben befolyásolja ez a konverziós költséget? Milyen további hatása lesz az organikus teljesítményre?

Számtalan a kérdés, és egyelőre még kevés a válasz.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet