Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Google is nyit az AI felé? Azaz hogyan lett megengedőbb az algoritmus az AI generált tartalmak felé

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2023.09.21.

A Google egyre nyitottabb és megengedőbb az AI által generált tartalmak felé – ellentétben a korábban sokszor hangoztatott elveivel.

A Google rendelkezik egy rendszerrel (“Google Helpful Content System), amely eddig kifejezetten a nem gépi tartalmat részesítette előnyben. Bár ez most egy szeptemberi frissítés után sem változott- lazult: a Google korábbi, géppel generált tartalomra vonatkozó útmutatója hangsúlyozta, hogy a “Google Helpful Content System” az emberek által létrehozott tartalmakat részesíti előnyben.

Bár ez nem változott, és továbbra is ezt kommunikálja a cég, állítólag jelentősen lazítottak ennek szigorúságán az elmúlt időszakban, mert a Google nyit és “megengedőbb” mostantól az AI által generált tartalmakra (összhangra törekvés a cél emögött állításuk szerint). Ez nagy segítség lehet a marketing szakemberek számára, megkönnyítheti a munkát, azonban továbbra is fontos és értékes munka marad a szövegek emberi felülvizsgálata, szükség esetén pedig annak módosítása.

Fontos még: a harmadik felektől származó tartalmak (pl. hitelkártya adatok) elhelyezését és kezelését is szigorítja a Google, illetve ezek nem megfelelő kezelése rossz hatással lehet a rangsorra. Illetve, ahogy az útmutatás tartalmazza: ha ezek a harmadik feles tartalmak nincsenek egyértelműen hasznossági összefüggésben az oldal alap működésével, inkább zárjuk ki azokat az indexálásból.

Forrás: https://www.searchenginejournal.com/google-september-2023-helpful-content-update-changes-to-the-algorithm/496454/#close

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet