A Google megszigorítja a célzott hirdetésekre vonatkozó adatvédelmi irányelveit Európában, hogy megfeleljen a digitális piacokról szóló törvénynek (DMA).
Mi az a digitális piacokról szóló törvény (DMA)?
A DMA egy új jogszabály, amelynek célja annak biztosítása, hogy a nagy online platformok, az úgynevezett „kapuőrök” (gatekeepers: Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta, Microsoft) tisztességes módon viselkedjenek az interneten, hogy tisztességes és nyitott környezetet teremtsenek az online vállalkozások számára.
A jogszabály március 6-án lép hatályba.
Miért fontos ez?
A szigorúbb adatvédelmi irányelvek hatással lehetnek a Google személyre szabott hirdetések és tartalom megjelenítésére. Ez potenciálisan csökkentheti a reklámkampányok hatékonyságát, mivel előfordulhat, hogy nem érik el olyan pontosan a kívánt célközönséget.
További hozzájárulások. A Google a következő hetekben új hozzájárulást kérő szalaghirdetést vezet be az EU-beli felhasználók számára. Engedélyt fog kérni adatok megosztásához személyre szabott tartalmakhoz és hirdetésekhez. Ha nem adnak engedélyt, bizonyos funkciók korlátozottak lesznek vagy nem lesznek elérhetőek.
Adathordozhatóság. A harmadik féltől származó alkalmazásokhoz vagy szolgáltatásokhoz való adatátvitel új követelményeinek kielégítése érdekében a Google hamarosan tesztelni fogja az adathordozhatósági API-t a fejlesztők számára.
Mi az adathordozhatóság? Az adathordozhatóság az adatok átvitele különböző alkalmazások, programok, számítási környezetek vagy felhőszolgáltatások között. Ez lehetővé teszi a szolgáltatók számára, hogy célzott reklámozást hajtsanak végre.
Választható képernyők. A Google további választási képernyőket is bevezet az Android telefonokon, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy könnyebben váltsanak alapértelmezett keresőmotort vagy böngészőt. Ezek a képernyők láthatók lesznek az eszköz beállítása során Android telefonokon, valamint a Chrome alkalmazásban asztali és iOS-eszközökön.
Frissítés keresése. Ezenkívül a Google az elkövetkező hetekben dedikált egységekkel egészíti ki a különböző összehasonlító oldalakra mutató hivatkozásokat és a keresési oldalak parancsikonjait a keresések finomításához.
A DMA megsértésének szankciói:
- Bírság: A vállalat teljes világméretű éves forgalmának legfeljebb 10%-a, vagy ismételt jogsértés esetén akár 20%-a.
- Időszakos kényszerítő bírság: A vállalat átlagos napi forgalmának legfeljebb 5%-a.
- Jogorvoslat: Ezek magukban foglalhatnak viselkedési és strukturális jogorvoslatokat, például egy vállalkozás (részeinek) leválasztását.
Forrás: https://searchengineland.com/google-data-privacy-targeted-eu-dma-436595