Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Google frissíti az EU-ban célzott hirdetések adatvédelmi irányelveit

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2024.01.25.

A Google megszigorítja a célzott hirdetésekre vonatkozó adatvédelmi irányelveit Európában, hogy megfeleljen a digitális piacokról szóló törvénynek (DMA).

Mi az a digitális piacokról szóló törvény (DMA)? 

A DMA egy új jogszabály, amelynek célja annak biztosítása, hogy a nagy online platformok, az úgynevezett „kapuőrök” (gatekeepers: Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta, Microsoft) tisztességes módon viselkedjenek az interneten, hogy tisztességes és nyitott környezetet teremtsenek az online vállalkozások számára. 

A jogszabály március 6-án lép hatályba.

Miért fontos ez?

A szigorúbb adatvédelmi irányelvek hatással lehetnek a Google személyre szabott hirdetések és tartalom megjelenítésére. Ez potenciálisan csökkentheti a reklámkampányok hatékonyságát, mivel előfordulhat, hogy nem érik el olyan pontosan a kívánt célközönséget.

További hozzájárulások. A Google a következő hetekben új hozzájárulást kérő szalaghirdetést vezet be az EU-beli felhasználók számára. Engedélyt fog kérni adatok megosztásához személyre szabott tartalmakhoz és hirdetésekhez. Ha nem adnak engedélyt, bizonyos funkciók korlátozottak lesznek vagy nem lesznek elérhetőek.

Adathordozhatóság. A harmadik féltől származó alkalmazásokhoz vagy szolgáltatásokhoz való adatátvitel új követelményeinek kielégítése érdekében a Google hamarosan tesztelni fogja az adathordozhatósági API-t a fejlesztők számára.

Mi az adathordozhatóság? Az adathordozhatóság az adatok átvitele különböző alkalmazások, programok, számítási környezetek vagy felhőszolgáltatások között. Ez lehetővé teszi a szolgáltatók számára, hogy célzott reklámozást hajtsanak végre.

Választható képernyők. A Google további választási képernyőket is bevezet az Android telefonokon, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy könnyebben váltsanak alapértelmezett keresőmotort vagy böngészőt. Ezek a képernyők láthatók lesznek az eszköz beállítása során Android telefonokon, valamint a Chrome alkalmazásban asztali és iOS-eszközökön.

Frissítés keresése. Ezenkívül a Google az elkövetkező hetekben dedikált egységekkel egészíti ki a különböző összehasonlító oldalakra mutató hivatkozásokat és a keresési oldalak parancsikonjait a keresések finomításához. 

A DMA megsértésének szankciói:

  • Bírság: A vállalat teljes világméretű éves forgalmának legfeljebb 10%-a, vagy ismételt jogsértés esetén akár 20%-a.
  • Időszakos kényszerítő bírság: A vállalat átlagos napi forgalmának legfeljebb 5%-a.
  • Jogorvoslat: Ezek magukban foglalhatnak viselkedési és strukturális jogorvoslatokat, például egy vállalkozás (részeinek) leválasztását.

Forrás: https://searchengineland.com/google-data-privacy-targeted-eu-dma-436595

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Adathalász-támadások hulláma éri el a Google Ads rendszerét is

Számos ügynökség arról számolt be, hogy drasztikusan megugrott a Manager Accountok elleni adathalász átvételi támadások száma. A csalók szinte tökéletesen lemásolt, megtévesztő Google-meghívó e-maileket küldenek, amelyekkel megszerezhetik a teljes hozzáférést a Google Ads kezelőfiókokhoz.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

Demand Gen frissítések: okosabb ajánlattétel, AI-videók és jobb YouTube konverziók

A Google Ads legújabb Demand Gen frissítése teljesítményorientált fejlesztéseket hoz a hirdetőknek – az intelligensebb ajánlattételtől az AI-alapú videókészítésig.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet