Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Google frissíti a Merchant Center termékadat-specifikációit

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2024.04.18.

A 2024-re vonatkozó változtatások célja a termékinformációk minőségének javítása, amely garantálja, hogy a Merchant Centerbe beküldött összes termékadat helyesen van formázva, amely elősegíti a Shopping-hirdetések és az organikus Shopping-adatok sikerességét.

Mi változik ebben az évben?

Azonnali változások (2024. április 9.)

  • A Google új termékspecifikáció-attribútumokat vezetett be, amely megköveteli a kereskedőktől, hogy feltüntessék, ha egy szöveges tartalom generatív AI használatával készült.
  • Új hűségprogram attribútumot vezetett be, amely az Egyesült Államokban és Japánban áll rendelkezésre. A hűségprogram attribútum használatával beállíthatjuk a tagok számára érvényes árakat és a hűségpontokat. Az attribútum hozzáadása segít a Google-nak abban, hogy pontosan megjelenítse a hűségprogram előnyeit a Google-szolgáltatásokban.
  • Új minimális ár attribútum: a minimális ár attribútummal megadhatjuk a legalacsonyabb vagy a minimális hirdetési árat, amelyre egy termék ára lecsökkenthető. A Google ezeket az adatokat olyan funkciókhoz használja fel, mint az akciós árra vonatkozó javaslatok, az automatikus kedvezmények és a dinamikus promóciók.
  • Frissített útmutató a részletfizetés alapú ajánlatokhoz: ezzel a módosítással kibővítik a részletfizetés attribútumot egy új első részlet attribútummal, amellyel meghatározhatjuk, hogy a termék vásárlásakor kell-e részleges előleget fizetni. Korábban az ilyen első részletet az ár attribútum használatával kellett megadni. 

A gépjárműhirdetések esetén egy jóváírás típusa alattribútumot is hozzáadhatunk a részletfizetés attribútumhoz, amely lehetővé teszi annak meghatározását, hogy a részletfizetés-jóváírás típusa bérlés vagy finanszírozás.

  • Új díjmentes szállítás küszöbértéke attribútum: a díjmentes szállítás küszöbértéke attribútum használatával jelezhetjük azt a minimális megrendelési értéket, amely felett a szállítás díjmentes.
  • A Google frissíti a szállítás attribútum használatára vonatkozó útmutatót is, amely arra vonatkozik, hogy a szállítási költségbe nem számolódnak bele a kormány által kiszabott díjak, például az importvámok, az újrahasznosítási díjak, a szerzői jogi díjak vagy az államspecifikus kiskereskedelmi szállítási díjak.

Változások 2024. július 31-től

  • A Google kibővíti azoknak az országoknak a listáját, ahol kötelező a szállítási költség megadása, és a listát további országokra is kiterjesztik. Mostantól a szállítási költség megadása nélküli ajánlatokat elutasítják Indiában és Új-Zélandon.

Változások 2024. szeptember 1-től

  • Egyszerűsítik a készletkezelést olyan kereskedők számára, akik használják a „ma átvehető” vagy a „későbbi átvétel” funkciót, azáltal, hogy az átvételi mód attribútumot opcionálissá teszik.
  • 2023-ban bevezettek egy új tanúsítvány attribútumot, amely lehetővé teszi az EU energiatakarékossági címkézési szabályozásainak való megfelelést. Ez az attribútum átfedésben van a már meglévő energiatakarékossági osztály attribútumokkal, ezért az energiatakarékossági attribútumokat megszüntetik, és a tanúsítvány attribútumot fogják helyettük használni.
  • Korábban a nem latin-amerikai országokban az ár attribútumot a részletfizetés attribútum használatával megadott részletfizetési ár első részleteként értelmezték. A részletfizetés attribútumhoz április 9-én hozzáadtak egy új első részlet alattribútumot, így szeptember 1. után megszüntetik az első részlet ár attribútum használatával történő megadásának lehetőségét.

Forrás:

https://support.google.com/merchants/answer/14784710

https://support.google.com/merchants/answer/7052112?sjid=6518302611189432562-EU#marketplaces

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet