Az akció célja egyrészt, hogy a boltok megfelelő ajánlatot nyújtva láthatóbbak legyenek a keresési találatok között, a másik cél pedig az, hogy a vásárlók a lehető legjobb árakat láthassák maguk előtt kereséskor.
Mindezek a promóciós termékekre és egyelőre csak az USA-ra vonatkoznak. Azt, hogy melyik termékünk promóciós termék, a Merchant Centerben adhatjuk meg, a Google ezt órákon belül approve-olni fogja – így mielőbb reagálni tudunk majd a vásárlók részéről mutatkozó keresletre.
A kiemelés a következő területekre vonatkozik:
- Google Shopping hirdetésekre
- Google Shoppingban ingyenesen elhelyezett elemekre
- Google Képkereső mobilos változatára
- Helyi készlethirdetésekre (local inventory ads)
A Google Shopping részén belül egy “akciós” (on sale) kategória szerint is szűrhetnek majd a felhasználók. Sőt, ha valaki rákeres egy termékre, látni fogja, hogy hol kapható az akciósan.
Mindeközben egy frissítéssel is készül novemberre a keresőóriás, amely segítségével minőségibb, jobb riportokat kaphatnak majd a boltok a fent említett akciós termékeket illetően. Ha ellátjuk a szükséges címkékkel ezeket az akciós/promóciós termékeket, akkor juthatunk hozzá ilyen extra riportokhoz a teljesítményüket illetően, ez a megjelenésekkel és a kattintásokkal kapcsolatos adatokat fog tartalmazni.
A Google nyilvánosságra is hozott pár izgalmas adatot az ünnepi bevásárlás kapcsán:
- Az ünnepi bevásárlást intéző amerikai vásárlók 58%-a kivár, amíg az ajándékok nem lesznek akciósak
- A Google-t világszerte használó vásárlók 40%-a azért fordul ehhez a keresőhöz, mert a legjobb árat szeretné megtalálni
- Az ünnepi bevásárlást intéző amerikaiak 58%-a tavaly legalább egy olyan brand termékét vásárolták meg, amely brandhez kapcsolódó terméket korábban sohasem vettek
- Az ünnepi bevásárlást intéző amerikaiak 65%-a szeretne időben megvenni mindent, nehogy ne legyenek már készleten azok a termékek, amiket kinéztek