Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Google eltávolít 4 hozzárendelési modellt a hirdetők számára

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2023.04.12.
  • A Google 2023 májusától eltávolít négy hozzárendelési modellt (első kattintás, lineáris, időcsökkentő és pozícióalapú) a Google Ads és a Google Analytics szolgáltatásból.
  • A változás vegyes reakciókat váltott ki a hirdetők körében, aggodalmakkal kapcsolatban az értékes ismeretek elvesztése és a Google Ads iránti esetleges elfogultság miatt.
  • Az eltávolított modelleket használó meglévő konverziós műveletek automatikusan konvertálódnak adatközpontú hozzárendelési modellre, vagy a hirdetők manuálisan válthatnak át az „utolsó kattintás” modellre.

A Google 2023 májusától frissíti mérési modelljeit.

Az április 6-i bejelentésben a Google kijelentette, hogy négy hozzárendelési modell fog eltűnni mind a Google Ads, mind a Google Analytics rendszerben.

  • Első kattintás
  • Lineáris
  • Időalapú
  • Pozíció alapú

A Google szerint az adatközpontú hozzárendelési modell a leggyakrabban használt modell az automatikus ajánlattételhez szükséges konverziókhoz.

Ezenkívül a négy elavult modell a Google internetes konverzióinak kevesebb mint 3%-át teszi ki. Az ő szempontjukból a kevésbé gyakran használt hozzárendelési modellek eltávolítása a mérés konszolidálásának és egyszerűsítésének egyik módja.

A Google Attribution Modellek kivezetési ütemezése 

  • 2023. május: A Google Analytics 4-tulajdonoknál az időkésleltetéses, a lineáris, az első kattintáson alapuló és a pozícióalapú modellek nem lesznek elérhetők az új konverziós műveletekhez.
  • 2023. június:  A Google Ads-fiókok esetében az időkésleltetéses, a lineáris, az első kattintáson alapuló és a pozícióalapú modellek nem lesznek elérhetők az új konverziós műveletekhez.
  • 2023. szeptember: A Google megszünteti a négy hozzárendelési modellt a Google Ads és a Google Analytics 4 szolgáltatásban.

Amint a modellek leállnak, a Hozzárendelés lap Modell-összehasonlítási jelentéséből, valamint a Google Ads Áttekintés oldaláról is eltávolítják őket.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet