Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Google egyszerűbb módszert vezetett be az európai felhasználók számára a cookiek elfogadására

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.04.26.

Az elmúlt hónapokban Franciaországban gigabírságot szabtak ki a Google-ra, mert nem volt egyértelműen megadva a lehetőség a Google felhasználóinak arra, hogy a cég weboldalai által használt cookie-k eltárolására nem mondjanak, ezért a francia adatvédelmi hatóság összesen 150 millió euróra büntette a őket. A facebook sem maradt ki büntetésből, őket 60 millió euró büntette a francia adatvédelmi hatóság. A Google három hónapot kapott arra, hogy egyszerű módot biztosítson a felhasználóknak a cookie-k elutasítására. Ha a Google nem tudta volna ezt teljesíteni időben, akkor a cégnek napi 100 000 eurót kellett volna fizetnie.  

A Google ezért egyszerűsítette a cookiek elutasítására és elfogadására vonatkozó gombot a Google Kereső és YouTube kezdőlapján. Ezek a változások Franciaországban kezdődnek, majd az Europai Gazdasági Térségre, illetve az Egyesült Királyságra és Svájcra is kiterjesztik. 

Azok a felhasználók, akik kijelentkeznek vagy inkognitó módban böngésznek, egy elfogadás és elutasítás gombot fognak látni, illetve egy harmadik lehetőséget, ahol a felhasználó személyre szabhatja a választási opciókat. 

Alább látható a YouTube kezdőlapján megjelenő cooky policy

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet