Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Google bevezeti a multisearch-öt

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.04.20.

A multisearch egy új, komplex keresési metódus, amit a Google appal végezhetünk el. Tradicionálisan a keresés úgy történik, hogy beírjuk a Google keresőbe egy kulcsszót, és a találatok között böngészünk. A multisearch segítségével egy képpel is indíthatunk keresést. Továbbá a szöveges és piktoriális tartalmat kombinálhatjuk is, több oldalról is finomítva ezzel a keresésünket. Ez akkor jó, amikor látunk magunk előtt egy objektumot, de nem feltétlenül tudjuk leírni azt szavakkal.

A multisearch a Google Lens-ben érhető el, és a következőképpen működik:

  • Frissítsük a Google applikációt
  • Kattintsunk a Lens kamera ikonra
  • Fotózzunk le valamit, vagy egy már meglévő képet válasszunk ki, és töltsük fel
  • Görgessünk fel és kattintsunk az ‘+ Add to your search’ gombra

Akár azt is megtehetjük, hogy lefotózunk egy objektumot, és finomítjuk egy keresést szín, brand, vagy más vizuális tulajdonsága alapján. Néhány use case alant:

  • Egy fotó egy stílusos narancssárga ruháról, mellé pedig hozzátesszük a ‘zöld’ kulcsszót → tehát ezt a ruhát keressük, de zöld színben
  • Egy fotó az ebédlőasztalunkról, mellé pedig hozzátesszük a ‘kávézó asztal’ kulcsszót → tehát egy, stílusában az ebédlőasztalunkhoz illő kávézó asztalt keresünk
  • Egy fotó egy rozmaring növényről, mellé pedig hozzátesszük a ‘növényápolás’ kulcsszót → tehát instrukciókat keresünk a rozmaring növényünk ápolásához
Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet