Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Google bevezeti a multisearch-öt

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.04.20.

A multisearch egy új, komplex keresési metódus, amit a Google appal végezhetünk el. Tradicionálisan a keresés úgy történik, hogy beírjuk a Google keresőbe egy kulcsszót, és a találatok között böngészünk. A multisearch segítségével egy képpel is indíthatunk keresést. Továbbá a szöveges és piktoriális tartalmat kombinálhatjuk is, több oldalról is finomítva ezzel a keresésünket. Ez akkor jó, amikor látunk magunk előtt egy objektumot, de nem feltétlenül tudjuk leírni azt szavakkal.

A multisearch a Google Lens-ben érhető el, és a következőképpen működik:

  • Frissítsük a Google applikációt
  • Kattintsunk a Lens kamera ikonra
  • Fotózzunk le valamit, vagy egy már meglévő képet válasszunk ki, és töltsük fel
  • Görgessünk fel és kattintsunk az ‘+ Add to your search’ gombra

Akár azt is megtehetjük, hogy lefotózunk egy objektumot, és finomítjuk egy keresést szín, brand, vagy más vizuális tulajdonsága alapján. Néhány use case alant:

  • Egy fotó egy stílusos narancssárga ruháról, mellé pedig hozzátesszük a ‘zöld’ kulcsszót → tehát ezt a ruhát keressük, de zöld színben
  • Egy fotó az ebédlőasztalunkról, mellé pedig hozzátesszük a ‘kávézó asztal’ kulcsszót → tehát egy, stílusában az ebédlőasztalunkhoz illő kávézó asztalt keresünk
  • Egy fotó egy rozmaring növényről, mellé pedig hozzátesszük a ‘növényápolás’ kulcsszót → tehát instrukciókat keresünk a rozmaring növényünk ápolásához
Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet