Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Google beveti a MUM algoritmust a kiemelt találatokon

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.08.22.

A Google beveti a MUM algoritmust a kiemelt találatokon. Az eredmény: 40%-os csökkenés a fals találatokban.

A Google eddigi legfejlettebb algoritmusa, a MUM (Multitask Unified Model) használatba állt a kiemelt találatok terén, valamint pár másik találati lista elem fejlesztésében is. Ami a featured snippet-et (kiemelt találati lista elem) illeti: e téren 40%-kal csökkent ezek száma. Pontosabban: finomodott ezek besorolása.

Vannak olyan általánosan elfogadott elvek, konszenzusok, amiket ún. callout-nak hívnak a Google-nél. Ezt már a MUM is fel tudja ismerni. Ezek esetében nem egy “sima” featured snippet jelenik meg, hanem egy fejlettebb verzió, ahol a kérdésre feltett választ sokkal nagyobb betűméretben és félkövéren jeleníti meg a rendszer, hogy még inkább kiemelje a felhasználó számára a rövid, tömör választ.

MUM előtt:

MUM után:

Mi változott még? Sokkal jobb lett az ún. ‘false premise’-re adott válaszok minősége. Ezek olyan keresési kifejezések, amelyek faktuálisan tévesek, mégis egyesek rákeresnek. A Google mostantól sokkal minőségibb featured snippet-eket jelenít meg ezekre. Az új rendszerrel az ezekre való featured snippet-ek megjelenítése 40%-kal csökkent. Teszi ezt úgy, hogy a) egyrészt egyáltalán nem jelenít meg ezekre kiemelt találatot; és b) a rendszer ignorálja a faktuálisan téves részt, és csak a kérdés nem téves részére ad választ.

Egy kiváló példa: ‘when did snoopy assassinate abraham lincoln?’ – erre keresve a rendszer ignorálja Snoopy-t (lévén, hogy nem ő gyilkolta meg Abraham Lincolnt), és kiadja kiemelt találatként a faktuális információk Lincoln meggyilkolásával kapcsolatban.

További változás a Google találati listáin, hogy az ún. ‘Content advisories’ feature-jét kiterjesztette azokra a találatokra, amelyek mögött nincs elég adata, ergo nem megbízhatóak a találatai. Ez nem jelenti azt, hogy a találatok nem lehetnek pontosak, faktuálisan jók, csupán azt, hogy a minőségük alacsony. De ezt kiemelten kommunikálja a felhasználók felé, hogy ezzel tisztában legyenek.

Utolsó újdonság pedig, hogy az ‘About This Result’ feature is fejlettebb lett. Ennek segítségével a kicsi ‘i’ ikonra kattintva többet is megtudhatunk a kiemelt találati elemről. Ezentúl még több információt olvashatunk ezekről a találatokról, pl azt is, hogy miért ez a találat rangsorol, milyenek az értékelései az adott forrásnak/cégnek, milyen széles körben terjed az adott forrás stb.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet