Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Google automatikusan alkalmazott ajánlásai

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.11.23.

2019 januárjában a Google értesítette a hirdetőket és ügynökségeket egy új programról, amelyben Google Ads automatikusan módosíthatja a hirdetési fiókokat – hacsak a hirdetők nem mondanak le erről a kísérleti programról. Ez nagy kavarodást váltott ki, de akkor mintha semmi sem történt volna.

Aztán a napokban Lior Krolewicz, a Yael Consulting munkatársa aggályos felfedezést tett egy fiókban. Észlelte, hogy ügyfele egyik kampánya túlköltött, elkezdte kutatni az okát, és olyan kulcsszavakat talált, amelyeket nem ismert fel. Továbbá a kampány Változástörténetében nem volt nyilvántartás az új  kulcsszavak hozzáadásáról – írta Krolewicz a blogbejegyzésében .

A Google Ads képviselője az Automatikusan alkalmazott Javaslatok Vezérlőközpontba irányította. Itt térünk vissza a tavaly meghirdetett programhoz. Kiderült, hogy Krolewicz ügyfélfiókját is kiválasztották a „Maximális hatás” beállításra ebben a programban. 

Az automatikusan hozzáadott kulcsszavak „a tervezett költségvetésem 50% -ával költöttek túl” – mondta. Kiderült, hogy az ügyfelem választotta ki a béta verziót, de nem volt teljesen tisztában azzal, amit tett – magyarázta Krowlewicz a Twitteren. 

Külön változástörténeti naplók

Az ezen a béta programon keresztül alkalmazott ajánlások nem jelennek meg a Google Ads Változástörténetében. Ehelyett külön be kell jelentkezni az Automatikusan alkalmazott ajánlások vezérlőközpontba, hogy lássuk, részesei vagyunk-e a programnak, és ha igen, milyen változtatásokat hajtottak itt végre.

Optimalizálási pontszám alapján

Az ajánlások listája  -amely automatikusan alkalmazható- hosszú – magában foglalja a hirdetéseket és a bővítményeket, az ajánlatokat, a kulcsszavakat és a célzást, a javításokat és az új funkciókat. 

Az automatikusan alkalmazott ajánlások segítenek abban, hogy a lehető legjobb eredményt hozza ki Google Ads-kampányaiból azáltal, hogy folyamatosan testreszabott javaslatokat ad hozzá fiókjához anélkül, hogy növelné a költségkeretet. – ígéri a Google.

Ez a funkció segít az optimalizálási pontszám javításában is , amely becslést ad arról, hogy fiókja mennyire működik jól.

A GYIK oldal szerint „A teljesítményelőzmények, a kampánybeállítások és a Google trendjei alapján” az ajánlásokat folyamatosan alkalmazzák:

  • Optimalizálja hirdetéseit:  Javítsa hirdetéseit, hozzon létre új hirdetéseket, jelenítse meg leggyakrabban a legjobb hirdetéseket, és rendezze a hirdetéseket jobb hirdetéscsoportokba.
  • Az ajánlatok testreszabása:  Keresse meg a megfelelő ajánlattételi stratégiát, amely megfelel üzleti céljainak.
  • Finomítsa kulcsszavait:  Érjen el több olyan embert, akiket érdekel az Ön ajánlata.
  • Javítások megoldása:  Javítsa ki a fiókjával kapcsolatos problémákat, és javítsa általános állapotát és teljesítményét.

A Google szerint az ajánlások „nem növelik a fiókszintű költségkereteket, és nem osztják újra a büdzsét a meglévő kampányok között”.

Krolewicz mégis mást tapasztalt!

Amikor tavaly a Google-t kérdeztük a programról, egy szóvivő elmondta: „Értékesítési csapataink mindig keresik a módját annak, hogy az ügyfelek a lehető legjobb eredményeket érhessék el a Google Ads szolgáltatásból. Kísérleti programot indítunk, amely véleményünk szerint segít a vállalkozásoknak az optimalizálásban. Mint mindig, a vásárlói visszajelzéseket beépítjük a végtermékbe. Az ügyfelek teljes mértékben ellenőrzik a fiókot, és tetszés szerint elfogadhatják vagy elutasíthatják az ajánlásokat.”

Mit javaslunk?

Itt az ideje, hogy bejelentkezz az irányítópultra, és ellenőrizd fiókjaid beállításait! Erre a programra nem minden fiók jogosult, az országtól és a nyelvtől, a múltbeli kiadásoktól, az irányelveknek való megfeleléstől és egyéb tényezőktől függ ez.

Az automatizálás nagy ígérete az, hogy mindannyian több időt fordíthatunk stratégiára és elemzésre, és kevesebb időt kell szánnunk a kampányok optimalizálására, miközben a fiókjaink jobban teljesítenek. De az átláthatóság és a nyilvántartás kritikus fontosságú lesz ahhoz, hogy a Google megnyerje a bizalmunkat az ilyen programok iránt.

Vigyázat, a Google automatikusan alkalmazott változtatásai nem jelennek meg a Google Ads változástörténeti naplóiban! Érdemes ellenőrizni az Automatikusan alkalmazott ajánlások vezérlőközpontjában, hogy aktiválva van-e a fiókunk ebben a programban!

Cikkünk forrása: https://searchengineland.com/googles-auto-applied-recommendations-catch-advertisers-agencies-off-guard-343867

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet