Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Google Ads javítja a keresőkifejezések jelentést a felhasználói adatvédelem fenntartása mellett

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.09.15.

A fogyasztók elvárásai az adatvédelemmel szemben magasabbak, mint valaha. A Google-ön az “online adatvédelem” keresések több mint 50%-kal nőttek 2019 tavasza és 2020 tavasza között.

Ezért frissítették tavaly a keresőkifejezésekről szóló jelentést és a Dynamic Search Ads keresőkifejezésekről szóló jelentést, hogy megfeleljenek az új adatvédelmi küszöbértékeknek.

Ezek a küszöbértékek biztosítják a felhasználók anonimitását azáltal, hogy csak olyan kifejezésekről készítenek jelentést, amelyek az összes Google-keresés során elegendő keresési volument értek el. Miután azonban elvégezték ezeket a frissítéseket, sokak visszajelzését hallottuk, hogy több adatot szeretnének. Azóta új, adatvédelmi szempontból biztonságos módszereket kerestek, hogy a hatékonyabb kampányok lefuttatásához szükséges információkat megkapjuk.

Mostantól kezdve több olyan lekérdezéseket tudnak megjeleníteni a keresési kifejezések jelentésében a keresési és dinamikus keresési hirdetési kampányok esetében, amelyek megfelelnek az adatvédelmi előírásoknak. Ezek az adatok mostantól a 2021. február 1-től kapott lekérdezésekre vonatkozóan is megjelennek a jelentéseiben. Ez a frissítés segíthet a relevánsabb kulcsszavas témák azonosításában, így könnyebben optimalizálhatjuk hirdetési szövegeinekett, a céloldalakat és minden egyéb elemet. Ezek a mérőszámok rádásul mostantól jobban összhangban lesznek a Google Ads többi mérőszámával.

A következő hónapokban további változásokat fogunk látni más eszközeinkben is – többek között a múltbeli adatok kezelésében. A Google Ads esetében ez azt jelenti, hogy a fiókokban lévő, 2020. szeptember 1-je előtt gyűjtött, a keresőkifejezésekre vonatkozó jelentés jelenlegi küszöbértékeinek nem megfelelő múltbeli lekérdezési adatok 2022. február 1-jéig lesznek elérhetők a jelentésekben.

Az elkövetkező hónapokban még több erőforrást fognak biztosítani  az Insights oldalon, hogy segítsenek megérteni azokat a keresőkérdés-témákat, amelyek a kampányaink teljesítményét befolyásolták – még akkor is, ha ezek a keresések nem jelennek meg a keresőkifejezésekről szóló jelentésben. Ez segíthet időt megtakarítani és jobban megérteni a fogyasztói szándékot, mindezt a felhasználói adatvédelem megőrzése mellett.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

SEO

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba?

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba? Segítünk!
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet