A fogyasztók elvárásai az adatvédelemmel szemben magasabbak, mint valaha. A Google-ön az “online adatvédelem” keresések több mint 50%-kal nőttek 2019 tavasza és 2020 tavasza között.
Ezért frissítették tavaly a keresőkifejezésekről szóló jelentést és a Dynamic Search Ads keresőkifejezésekről szóló jelentést, hogy megfeleljenek az új adatvédelmi küszöbértékeknek.
Ezek a küszöbértékek biztosítják a felhasználók anonimitását azáltal, hogy csak olyan kifejezésekről készítenek jelentést, amelyek az összes Google-keresés során elegendő keresési volument értek el. Miután azonban elvégezték ezeket a frissítéseket, sokak visszajelzését hallottuk, hogy több adatot szeretnének. Azóta új, adatvédelmi szempontból biztonságos módszereket kerestek, hogy a hatékonyabb kampányok lefuttatásához szükséges információkat megkapjuk.
Mostantól kezdve több olyan lekérdezéseket tudnak megjeleníteni a keresési kifejezések jelentésében a keresési és dinamikus keresési hirdetési kampányok esetében, amelyek megfelelnek az adatvédelmi előírásoknak. Ezek az adatok mostantól a 2021. február 1-től kapott lekérdezésekre vonatkozóan is megjelennek a jelentéseiben. Ez a frissítés segíthet a relevánsabb kulcsszavas témák azonosításában, így könnyebben optimalizálhatjuk hirdetési szövegeinekett, a céloldalakat és minden egyéb elemet. Ezek a mérőszámok rádásul mostantól jobban összhangban lesznek a Google Ads többi mérőszámával.
A következő hónapokban további változásokat fogunk látni más eszközeinkben is – többek között a múltbeli adatok kezelésében. A Google Ads esetében ez azt jelenti, hogy a fiókokban lévő, 2020. szeptember 1-je előtt gyűjtött, a keresőkifejezésekre vonatkozó jelentés jelenlegi küszöbértékeinek nem megfelelő múltbeli lekérdezési adatok 2022. február 1-jéig lesznek elérhetők a jelentésekben.
Az elkövetkező hónapokban még több erőforrást fognak biztosítani az Insights oldalon, hogy segítsenek megérteni azokat a keresőkérdés-témákat, amelyek a kampányaink teljesítményét befolyásolták – még akkor is, ha ezek a keresések nem jelennek meg a keresőkifejezésekről szóló jelentésben. Ez segíthet időt megtakarítani és jobban megérteni a fogyasztói szándékot, mindezt a felhasználói adatvédelem megőrzése mellett.