Az új funkciók további előremutatást jelentenek a Google gépi tanuláshoz.
A Google a keddi Advertising Week keretein belül több új automatizált kampánytípust és funkciót mutatott be. A Google alelnöke Jerry Dischler a következőket nyilatkozta a pénteki interjún – “Most már volt alkalmunk visszalépni és kitalálni, mi a hosszú távú tendencia, és vagy új erőfeszítéseket hozunk, vagy felgyorsítjuk a meglévő erőfeszítéseket annak érdekében, hogy megpróbáljunk belemenni ezekbe a trendekbe”
Új Betekintési oldalt hoz a Google Ads
A májusban megjelenő vásárlási szokások megváltozására reagálva a Google kiadta a Rising Retails Categories eszközt, ami a gyorsan növekvő termékkereseteket fedi le. Ebből kiindulva egy új Betekintési oldalt hozott létre a Google, ami a növekvő kiskereskedelmi kategóriák adatait, továbbá egy egyedi Google Trends adatokat mutat a felhasználónak.

A hirdetők egy személyre szabott jelenleg felkapott keresésekről, aukciós statisztikákról, valamit érdeklődési előrejelzéseket fognak majd látni adatokat. Például egy szabadtéri felszerelésekkel foglalkozó kiskereskedő láthatja majd, hogy a “sátrak” kifejezésre a versenytársak mekkora részesedést szereznek az aukciók során és, hogy az előrejelzések szerint novemberben a “síelés” kifejezé fog növekvő tendenciát mutatni.
Ez az új Betekintési funkció béta verziója az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban fog elérhetővé válni az idei utolsó negyedévben. A Google közönség és előrejelzési adatokat is meg fog jeleníteni. Dischler egy interjúban azt mondta “ Reméljük, hogy ez csak egy alap lesz, amelyre építünk, hogy jobb üzleti betekintést nyújthassunk közvetlenül a Google Ads-be”
Automatizált Teljesítmény maximalizáló kampányok
A “Performance max” a Google legújabb automatizált kampánytípusa. Dischler egy interjúban a következőket mondta: ”Hosszú ideje dolgozunk az automatizáláson, és a COVID valóban sok hirdető számára fordulópontot jelentett, mert amikor egy nagy sokk éri ezt a rendszert… …más dolgokra kell összpontosítani, mint például a vállalkozás vezetése”
Más automatizált opcióktól eltérően – univerzális alkalmazás kampányok, helyi kampányok, intelligens kampányok, intelligens Shopping kampányok – A Teljesítmény maximalizálás mindegyik kampány típusban fut majd, alkalmas lesz Display, Youtube, Gmail, Discover és Keresési kampányokban is megjelenni.
A többi automatikus kampány típushoz hasonlóan a hirdetők másolatot, képet vagy videókat is szállíthatnak, a Google gépi tanulási rendszerei pedig automatikusan az adaptív hirdetéseket is kiszolgálják majd a különböző csatornákon, és az intelligens ajánlattétel segítségével a beállított cél alapján licitálnak majd.
Az elképzelés ezzel egy olyan kampány felállítása amely a Google összes tulajdonában lévő vagy kooperációban dolgozó csatornáit lefedje, és nem pedig speciális csatornákat használni. Az új Betekintési oldal a Teljesítmény maximalizáló kampányok részleteit is tartalmazza, beleértve a következő példában mutatott ajánlásokat.
A hirdetők képesek lesznek manuálisan is segíteni a gépi tanulást azzal, hogy olyan meghatározott közönségeket adnak meg nekik, amik leginkább konvertálnak, továbbá a konverziós érték meghatározásával, amivel jelzi, hogy mik a legértékesebb konverziók. Az érték szabályokat a Konverziók menüben a Mérés almenüben fogják elérni, ha az aktiválva van a fiókban. Az értékeket a hely, az eszköz és a közönség alapján lehet majd beállítani.
Ez a funkció továbbra is béta verzióba érhető csupán el és a jövőben további tesztelére szorul.
Automatizált videófelvételi kampányok és közvetlen válasz a TV-hez
A Google a következő hetekben videó hirdetési kampányokat tesz közzé minden hirdető számára. A teljesítmény központú kampányok a Youtube és a Google videópartnerein fognak futni.
A vállalat továbbá közvetlen videó hirdetési formákat is tesztel TV-re. A Google májusban közölte, hogy több mint 100 millió felhasználó havonta nézi a Youtube és a Youtube TV-t TV készülékén. Dischler a következőket nyilatkozta “Vannak márkahirdetőink, akik nagyon jól teljesítenek, de a közvetlen válasz megfoghatatlan volt”. A korai tesztek ígéretesnek látszanak.