Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Google 4 új Shopping-kampányfunkciót jelentett be

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.09.12.

A kereskedők és hirdetők mostantól további információkat és attribútumokat adhatnak hozzá Shopping kampányaikhoz, beleértve a várható szállítási dátumokat is.

Az ünnepi szezon előtt a Google négy új funkciót jelentett be, amelyeket hirdetési kampányainkban és kereskedői hírfolyamainkban alkalmazhatunk.

  1. Konverziós értékre vonatkozó szabályok a bolti értékesítésekhez és a bolti látogatásokhoz
  2. Termékspecifikus betekintések
  3. Deals Content API
  4. Szállítási és visszaküldési megjegyzések

1. Konverziós értékre vonatkozó szabályok a bolti értékesítésekhez és a bolti látogatásokhoz. 

A hirdetők mostantól kampányszinten beállíthatják a bolti látogatások vagy értékesítések alapértelmezett értékeit. A Google szerint az „üzlet nyitva” kifejezésre való keresések száma több mint 400%-kal nő évről évre, ezért a hirdetőknek ezt figyelembe kell venniük.

Annak érdekében, hogy a vásárlók könnyebben megtalálhassák az üzletünket, a Google azt javasolja, hogy a Google-vállalkozásprofilban tartsuk naprakészen az üzlet címét és nyitvatartását. 

Ezután növeljük a bolt látogatottságát azáltal, hogy a Performance Max kampányokkal célozzuk a környék vásárlóit – például bolti promóciókkal vagy különleges ajánlatokkal. Az Intelligens ajánlattétel használható látogatási és/vagy értékesítési célok kitűzésére.

2. Termékspecifikus betekintések.

A termékspecifikus statisztikák fiók szinten érhetők el, és segítenek észrevenni a gyengén teljesítő ajánlatokat, azonosítani a hiányzó feed attribútumokkal rendelkező termékeket, és összehasonlítani legjobb ajánlatainkat a versenytársakéval.

A termékstatisztikák a Shopping és a Performance Max kampányoknál működnek, és célja a hirdetések teljesítményadatainak hasznosítása a termékek optimalizálása érdekében, valamint rálátást biztosítani arra is, hogy milyen lépéseket kell tennünk a problémák megoldására.

3. Deals Content API.

A Google azt állítja, hogy a megkérdezett vásárlók 55%-a a kosarában szeretné tartani a választott termékeket addig, amíg azok akciósak lesznek.

Mostantól hozzáadhatjuk az eladási árakat (sale_price) és promócióinkat a listáinkhoz a Content API -n keresztül, ami még egyszerűbbé teszi az ajánlatok nagyarányú feltöltését és kezelését.

A Deals Content API-t már elindították, de a Google hivatalosan nem jelentette be.

4. Szállítási és visszaküldési megjegyzések.

Már közvetlenül a hirdetéseinkben tüntethetjük fel a várható szállítási dátumot („Kézbesítés: XX/YY”) és az ingyenes visszaküldést.

A Google megjegyzi, hogy 10 fogyasztóból 3 aggódik a raktárkészlet és a csomag időben való megérkezésével kapcsolatos problémák miatt. A becsült szállítási idők hozzáadása enyhítheti ezeket az aggodalmakat, és segíthet a vásárlóknak abban, hogy kevésbé stresszeljenek, és többet konvertáljanak. Egyszerűen hozzá lehet már adni a visszaküldési irányelveket is.

Shopping-kampányok bevált gyakorlatai

A Google felvázolt néhány bevált módszert is, amelyek segítségével a hirdetők és a kereskedők felkészülhetnek az ünnepi vásárlási szezonra. Ha a legtöbbet szeretnénk kihozni Shopping vagy Pmax kampányainkból, a Google a következőket javasolja:

  • Maximalizálhatjuk az elérést azáltal, hogy hirdetéseinket olyan vásárlóknak jelenítjük meg, akik az általános egyezésű kulcsszavak és az intelligens ajánlattétel használatával a megadott kulcsszavaihoz kapcsolódó kifejezésekre keresnek.
  • Használjunk adaptív keresési hirdetéseket az üzenetek személyre szabásához a vásárlók keresési kifejezései alapján. 
  • Használjuk ki a Google Merchant Center termékfeed erejét YouTube-videó -kampányokkal és Discovery-hirdetésekkel, amelyek új vásárlási lehetőségeket kínálnak márkánknak az inspiráció és a felfedezés pillanataiban. 
  • Népszerűsítsük alkalmazásunkat a vásárlók körében a Google legnagyobb szolgáltatásaiban, például a Keresőben, a Google Playen, a YouTube-on stb., és biztosítsunk a felhasználóknak zökkenőmentes web-alkalmazás vásárlási élményt a mélyhivatkozások (deep links) beállításával.

Itt elolvasható a Google teljes bejelentése és további információkat, bevált módszereket is megosztanak.

Forrás: https://searchengineland.com/new-google-shopping-campaign-features-387607

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet