Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Google 3,1 milliárd hirdetést blokkolt 2020-ban

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.03.24.

A Google 3,1 milliárd hirdetést blokkolt 2020-ban az Ads Safety Report (,,Hirdetés Biztonsági Jelentés’’) alapján, főleg a COVID-19 körüli félretájékoztatás, politikai álhírek és hirdetési csalás miatt.

A trend észrevehető volt a hirdetők számára és alkalmazkodniuk kellett hozzá. ,,2020-ban új szabályrendszert és végrehajtási rendet teszteltünk, ahogy kollektíven lavítoztunk egy világjárvány, több országban lezajló elnökválasztás és az emberek hiszékenységét online kihasználó emberek elleni harc között.’’ A Google manuális és automatizált hirdetésfelügyeletet is bevetett annak biztosításáért, hogy a platformon keresztül kiszolgált hirdetők mind eleget tegyenek az új feltételeknek.

A Google kibővítette a Kényes Események szabályait, amelynek következtében tiltott lett minden COVID-19-cel és politikai eseményel kapcsolatos tartalom a hirdetésekben. A járvánnyal szembeni védekezéshez szükséges termékek, pl. maszkok és kézfertőtlenítők hirdetésekben való túlárazását szintén betiltották, ugyanúgy, mint hamis gyógymódokra és a hiszékenység kihasználására irányuló reklámokat.

A Google először csak november 3. és december 10. között tiltotta be a választásokkal kapcsolatos reklámokat, de a január 6-i kapitóliumi eseményeket követően a politika mindennemű említését betiltották a hirdetésekben, azzal a céllal, hogy gátat szabjanak az álhírek és erőszakra buzdítás terjedésének.

A fiókszintű hirdetési csalások száma 70%-kal emelkedett. ,,Megszaporodott azoknak a száma, amik nem létező üzleteket hirdettek vagy telefonos csalásra irányuló reklámokat futtattak, azzal a szándékkal, hogy a felhasználókat a platformunkról levezetve elrejtőzzenek az ellenőrzésünk alól és csalást hajtsanak végre.’’ Ezek elkerülése érdekében a Google Ads bevezette a hirdetők személyének és a hozzájuk köthető cégek azonosítási programjait. Ezek az új programok és automatizált technológiák az emberi felülvizsgálattal megerősítve 968 millió szabálysértő hirdetést fogtak el.

A márkabiztonságnak kiemelt szerepe volt ezekben a gyűlölködésnek teret adó időkben. 2020 politikai légköre a tavaly nyáron felélénkülő társadalmi igazságossági mozgalmakkal karöltve a márkákat arra sarkallták, hogy még jobban ügyeljenek a márkabiztonságra a hirdetéseikben. Sok márka blokkolta a reklámait a Black Lives Matter és COVID-19 tartalmak mellett való megjelenéstől. A Kapitólium január 6-i megrohamozásának hatására szintén több hirdető leállította a kampányait. A Google is figyelmet fordított a márkák igényeire, hogy meglegyen a kontrolljuk a hirdetéseik megjelenésének helye fölött, amit a gyűlöletbeszéd és az erőszakra buzdítás interneten való mind gyakoribb megjelenése tett indokolttá.

,,2017-ben a weboldalak oldalankénti vizsgálatának részletesebb módjait fejlesztettük ki, a felhasználók által írt kommenteket is figyelembe véve, ezzel módot adva a tartalmak közzétevőinek arra, hogy a weboldaluk egészét továbbra is zavartalanul működtethessék, közben megvédve a hirdetőket is a negatív elhelyezésektől a sorozatos szabálysértők megállítása álltal.’’ A Google azóta is folyamatosan fejleszti az automatizmusait, hogy meggátolja a veszélyes tartalmak monetizációját.

Az előző év legjobb esetben is nehézkes, legrosszabb esetben katasztrofális volt a hirdetők számára. A globális hirdetési piac 10,2%-kal esett vissza a Global Ad Trends: The State of the Industry 2020/21 jelentés szerint. A Google’s Ads Safety Report jelzi, hogy a Google folyamatosan fejleszti a platformját és a mesterséges intelligenciát annak érdekében, hogy lépést tartson a világ állandóan változó helyzetével, és ezzel megóvja mind a hirdetőket, mind a felhasználókat.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet