A Google 3,1 milliárd hirdetést blokkolt 2020-ban az Ads Safety Report (,,Hirdetés Biztonsági Jelentés’’) alapján, főleg a COVID-19 körüli félretájékoztatás, politikai álhírek és hirdetési csalás miatt.
A trend észrevehető volt a hirdetők számára és alkalmazkodniuk kellett hozzá. ,,2020-ban új szabályrendszert és végrehajtási rendet teszteltünk, ahogy kollektíven lavítoztunk egy világjárvány, több országban lezajló elnökválasztás és az emberek hiszékenységét online kihasználó emberek elleni harc között.’’ A Google manuális és automatizált hirdetésfelügyeletet is bevetett annak biztosításáért, hogy a platformon keresztül kiszolgált hirdetők mind eleget tegyenek az új feltételeknek.
A Google kibővítette a Kényes Események szabályait, amelynek következtében tiltott lett minden COVID-19-cel és politikai eseményel kapcsolatos tartalom a hirdetésekben. A járvánnyal szembeni védekezéshez szükséges termékek, pl. maszkok és kézfertőtlenítők hirdetésekben való túlárazását szintén betiltották, ugyanúgy, mint hamis gyógymódokra és a hiszékenység kihasználására irányuló reklámokat.
A Google először csak november 3. és december 10. között tiltotta be a választásokkal kapcsolatos reklámokat, de a január 6-i kapitóliumi eseményeket követően a politika mindennemű említését betiltották a hirdetésekben, azzal a céllal, hogy gátat szabjanak az álhírek és erőszakra buzdítás terjedésének.
A fiókszintű hirdetési csalások száma 70%-kal emelkedett. ,,Megszaporodott azoknak a száma, amik nem létező üzleteket hirdettek vagy telefonos csalásra irányuló reklámokat futtattak, azzal a szándékkal, hogy a felhasználókat a platformunkról levezetve elrejtőzzenek az ellenőrzésünk alól és csalást hajtsanak végre.’’ Ezek elkerülése érdekében a Google Ads bevezette a hirdetők személyének és a hozzájuk köthető cégek azonosítási programjait. Ezek az új programok és automatizált technológiák az emberi felülvizsgálattal megerősítve 968 millió szabálysértő hirdetést fogtak el.
A márkabiztonságnak kiemelt szerepe volt ezekben a gyűlölködésnek teret adó időkben. 2020 politikai légköre a tavaly nyáron felélénkülő társadalmi igazságossági mozgalmakkal karöltve a márkákat arra sarkallták, hogy még jobban ügyeljenek a márkabiztonságra a hirdetéseikben. Sok márka blokkolta a reklámait a Black Lives Matter és COVID-19 tartalmak mellett való megjelenéstől. A Kapitólium január 6-i megrohamozásának hatására szintén több hirdető leállította a kampányait. A Google is figyelmet fordított a márkák igényeire, hogy meglegyen a kontrolljuk a hirdetéseik megjelenésének helye fölött, amit a gyűlöletbeszéd és az erőszakra buzdítás interneten való mind gyakoribb megjelenése tett indokolttá.
,,2017-ben a weboldalak oldalankénti vizsgálatának részletesebb módjait fejlesztettük ki, a felhasználók által írt kommenteket is figyelembe véve, ezzel módot adva a tartalmak közzétevőinek arra, hogy a weboldaluk egészét továbbra is zavartalanul működtethessék, közben megvédve a hirdetőket is a negatív elhelyezésektől a sorozatos szabálysértők megállítása álltal.’’ A Google azóta is folyamatosan fejleszti az automatizmusait, hogy meggátolja a veszélyes tartalmak monetizációját.
Az előző év legjobb esetben is nehézkes, legrosszabb esetben katasztrofális volt a hirdetők számára. A globális hirdetési piac 10,2%-kal esett vissza a Global Ad Trends: The State of the Industry 2020/21 jelentés szerint. A Google’s Ads Safety Report jelzi, hogy a Google folyamatosan fejleszti a platformját és a mesterséges intelligenciát annak érdekében, hogy lépést tartson a világ állandóan változó helyzetével, és ezzel megóvja mind a hirdetőket, mind a felhasználókat.