Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Gmail hirdetések (GSP) a Discovery kampányban lesznek elérhetők

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.01.25.

2021. Július 1-jétől a Gmail-hirdetési kampányok “csak olvasható” állapotúak lesznek. Ez azt jelenti, hogy ettől kezdve nem hozhatunk létre új Gmail kampányokat és nem módosíthatjuk a meglévő kampányokat sem, így a meglévő GSP hirdetéseket sem tudjuk szerkeszteni.

Ha továbbra is szeretnénk hirdetéseket megjeleníteni a Gmail szolgáltatásban, akkor erre a megoldás a Discovery kampány lesz. Ez a célzási típus a Discovery kampányba kerül és nincs lehetőségünk külön megcélozni.

Az elmúlt napokban a Google erre figyelmeztette is azokat a hirdetőket, akik futtatnak Gmail hirdetési kampányokat. 

Mik azok a Gmail hirdetések?

A Gmail-hirdetések olyan interaktív hirdetések, amelyek a beérkező levelek Promóciók és Közösségi lapján jelennek meg. Egyes Gmail-hirdetések kibonthatók. Ha rákattintunk egy ilyen hirdetésre, akkor előfordulhat, hogy az e-mailhez hasonló módon kinyílik. A kibontott hirdetés tartalmazhat képeket, videókat vagy beágyazott űrlapokat. Segítségükkel személyesebb formában léphetünk kapcsolatba a potenciális ügyfelekkel.

A Gmail-kampányok áttelepítése a Discovery-kampányokba

Ha célcsoport szerinti célzást és intelligens ajánlattételt használunk, egyszerűen reprodukálhatjuk a Gmail-hirdetési kampányt a Discovery-hirdetési kampányban.

A három fő dolog, amire figyelnünk kell: a Költségkeret, Ajánlat és a Célzás. 

  1. Költségkeret: A Discovery-hirdetési kampányok költségkeretének nagyobbnak kell lennie a Gmail-hirdetési kampányokénál. A Google javasolja, hogy a Gmail-hirdetési kampányok költségkeretének dupláját szánjuk a Discovery-hirdetési kampányra, hogy számításba vegyük a Discovery-hirdetések révén megszerzett elérésnövekedést.
  2. Ajánlat: A Discovery-hirdetési kampányt cél-CPA-ajánlattétellel kezdjük. Válasszunk ki megfelelő cél-CPA-t a kampány létrehozásakor a javasolt ajánlat révén, vagy a Gmail-hirdetések elmúlt 30 napra vonatkozó átlagos CPA-ját növeljük meg 20%-kal. Idővel csökkenthetjük a tCPA-t, amikor a Discovery-hirdetések teljesítménye a gépi tanulásnak köszönhetően megnő.
  3. Célzás: A Discovery-hirdetésekhez válasszuk ki azokat a közönségeket, amelyek pontosan megfelelnek a Gmail-hirdetések célcsoport szerinti célzásának. Ha a Gmail-hirdetésekben kulcsszavakat célzunk meg, akkor hozzunk létre egy egyéni közönséget a Discovery-kampányhoz a Gmail-hirdetési kampány legtöbb konverziót elérő kulcsszavai alapján.
Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Júliusi Google Analytics 4 Consent Mode változás

A Google Analytics 4 mostantól nem csak jelzi, hanem egy sávos rendszerrel értékeli is az Adatfolyamokban a consent beállításokat. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

A PMAX kampányok legutóbbi frissítése bevezetett egy új „Képek” szekciót a kampánybeállítások között

A Google automatikusan bekapcsolja a hirdetők számára ezt az új PMAX funkciót.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet