Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A GA4 javítja a fizetett forgalom hozzárendelési modelljét

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2024.06.18.

A Google frissítést vezet be a Google Analytics 4 (GA4) attribúciós modelljeibe, hogy pontosabban elismerje a fizetett keresési kampányok szerepét a konverziók elérésében.

Ez  frissítés egy olyan problémát kezel, amelynél a konverziókat, amelyeket a fizetett keresési kattintásokhoz kellett volna rendelni, néha helytelenül az organikus kereséshez rendelték.

Ez az attribúciós modell frissítés a GA4-ben azt a célt szolgálja, hogy a hirdetők pontosabb adatokat kapjanak és megalapozott döntések hozhassanak. 

Jelenleg a fizetett keresési kattintást azonosító „gclid” paraméter nem mindig marad meg az oldalak közötti nézetek során.

A közelgő frissítés úgy módosítja a GA4 kampányadatainak rögzítését, hogy az minden új oldal első eseményére vonatkozzon. Ha a felhasználók más csatornán keresztül térnek vissza, az attribúció ennek megfelelően frissül.

Az attribúciós javítás növelheti a fizetett keresési kampányokból származó konverziók számát.

Ez hatással lehet a hirdetők kampányköltségvetésére és költésére. A Google javasolja a költségvetési korlátok felülvizsgálatát és kiigazítását, mielőtt a frissítés a következő két hétben megjelenik.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Adathalász-támadások hulláma éri el a Google Ads rendszerét is

Számos ügynökség arról számolt be, hogy drasztikusan megugrott a Manager Accountok elleni adathalász átvételi támadások száma. A csalók szinte tökéletesen lemásolt, megtévesztő Google-meghívó e-maileket küldenek, amelyekkel megszerezhetik a teljes hozzáférést a Google Ads kezelőfiókokhoz.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

Demand Gen frissítések: okosabb ajánlattétel, AI-videók és jobb YouTube konverziók

A Google Ads legújabb Demand Gen frissítése teljesítményorientált fejlesztéseket hoz a hirdetőknek – az intelligensebb ajánlattételtől az AI-alapú videókészítésig.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet