Egy 10 hetes tanulmány megvizsgálta, hogy a képek EXIF adataihoz hozzáadott földrajzi koordináták (geotagelés) miként befolyásolják a helyi keresési rangsorolást a Google Cégprofilok esetében. Az eredmények szerint a geotagelt képek pozitív és statisztikailag szignifikáns hatást gyakoroltak a “közelemben” típusú keresések rangsorolására a megadott koordináták területén belül. Ugyanakkor a konkrét városneveket tartalmazó keresések esetében a rangsorolás csökkenését figyelték meg ugyanebben az időszakban.
Tanulságok
- Geotagelés és “közelemben” keresések: A képek geotagelése javíthatja a “közelemben” típusú keresések rangsorolását a megadott területeken belül.
- Városneves keresések rangsorolása: A konkrét városneveket tartalmazó keresések esetében a geotagelés negatív hatással lehet a rangsorolásra.
- EXIF adatok manipulálhatósága: Mivel az EXIF adatok könnyen módosíthatók, egyes szakértők kételkednek abban, hogy a Google figyelembe veszi-e ezeket a rangsorolás során.
- Google álláspontja: A Google egyik szóvivője szerint a képek geotagelése nem szükséges a SEO szempontjából.
- További kutatások szükségessége: A geotagelés hatásainak teljes körű megértéséhez további, szélesebb körű kutatásokra van szükség.
Forrás:
https://searchengineland.com/geotagging-photos-google-business-profile-rank-453525