Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A fődomainek (TLD) nincsenek hatással a keresési találatokra

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.07.22.

A sok találgatások után a Google most választ adott arra, hogy hogyan kezelik az új, a régi, és a nemzetközi fődomaineket.

A számítástechnikában a legfelső szintű tartományt (vagyis a nemzetközi fődomaineket) Google: Top Level DomainsTop-Level Domain-nek, vagy röviden csak „TLD”-nek hívják. Ide tartoznak a .com (kereskedelmi tevékenységet jelöl, „commercial”), a .net (hálózat – „network”), vagy a .org (szervezet – „organisation”) kiterjesztésű domain végződések is.

A TLD-ék általában igen nagy presztízs értékkel bírnak, és sokak szerint a keresőoptimalizálásban is nagy szerepet játszanak. Ebből kifolyólag nem meglepő, hogy nagy vihart kavart a Google nem régiben közzétett bejegyzése, mely szerint a keresési találatokat nem befolyásolják.

Az írásban a kérdéses témakört boncolgatják, mely reményeik szerint mélyebb betekintést nyújt a folyamatok működésébe. A félreértések elkerülése végett összeállítottak egy listát, melyben az új, mostanában népszerűvé vált TLD-ékre is kitérnek (.guru, .how, vagy a .BRAND végződésű domainek) és az ezekkel kapcsolatos tévhiteket szeretnék eloszlatni.

Összefoglalva arról szól, hogy nincs olyan TLD, amelyet a többihez képest a Google előnyben részesítene, mindegyiket egyenrangúként kezelik. Léteznek ugyan olyan földrajz-specifikus fődomainek (pl.: .hu, .de, .eu, stb.), amelyeket a Google alapértelmezetten egy adott országhoz párosít, de ez egy szükségszerű lépés annak a megállapítása érdekében, hogy az oldal mely földrajzi régióban tölti be meghatározó szerepét.

A teljes leírás a Google Webmaster Central Blog oldalán érhető el.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

Nyakunkon az új Meta algoritmus frissítés: mit jelent az Andromeda a hirdetésoptimalizálásban?

A Meta új Andromeda algoritmusa teljesen átalakítja a hirdetéseidet. Vizsgáljuk meg, miről is van szó és mit jelent mindez a hirdetésoptimalizálásban!
Tovább a cikkhez
Dorottya Somogyi
e-kereskedelem

LLM-ajánlások konverziója vs. Google: e-kereskedelmi tanulmány

A ChatGPT és más AI-asszisztensek már valódi forgalmat hoznak az e-kereskedelembe. De vajon mennyire térül meg ez a forgalom a Google-höz vagy az e-mail csatornákhoz képest?
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Mutass többet