Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Facebook News Nagy-Britanniában is elindult

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.02.01.

Ahogy Nagy-Britanniában egyre inkább szabályozzák a tech cégek működését, a Facebook a hangsúlyt egyre inkább a médiában és tájékoztatásban betöltött szerepére teszi.

Múlt héten indult el a Facebook News Nagy-Britanniában, első külföldi piacként. Ez a saját, válogatott híreket tartalmazó hírportál, ami az Android és iOS applikációk menüjében külön lapon jelenik meg. 

A portál több száz helyi és országos médiától vesz át tartalmat (pl Channel 4 News, Daily Mail Csoport, Financial Times, The Guardian, The Economist stb). A tavaly előzetesen nyilvánosságra hozott partnerlistán helyet kaptak a napi közéleti témák mellett az életmód magazinok is (pl. Cosmopolitan, Glamour).

Az amerikaihoz hasonlóan a felhasználó látni fog egy válogatott „nap hírei” listát. Ez egy személyre szabott lista az addig követett források és érdeklődési területek alapján, külön csoportosítva a sport, szórakozás, egészség és tudomány területeihez tartozó híreket.

A felhasználó megjelölheti, hogy tetszik-e neki az adott hír, vagy el is rejtheti azt – a visszajelzésekből pedig tanul az algoritmus.

A felhasználók eddig is nagy arányban tájékozódtak a hírfolyamban megjelenő információk alapján világ történéseiről. A válogatott hírekkel a Facebook még tovább megy: a közösségi média a fogyasztók első számú hírforrásává szeretne válni.

A személyes hírfolyamban megjelenőnél azonban sokkal kiegyensúlyozottabb hírválogatást tűztek ki célul.

A Facebook News egy új eszköz a Facebook számára, amivel a megcélozhatja azokat a felhasználókat is, akik a hírfolyamot már unják.

A nemzetközi terjeszkedésnek már itt volt az ideje: az USA-ban már 2019 októberben elindították a Facebook News tesztüzemét, majd 2020 júniusban lett elérhető minden felhasználó számára.

Arról nem közölt információt a Facebook, hogy hány felhasználó és milyen elköteleződéssel használja az új funkciót. Az sem tiszta, hogy miért tartott ennyi ideig az USA után a brit bevezetés, de valószínűleg többről van szó, mint a megállapodások megkötése.

Azt se felejtsük el, hogy Európában a Facebook és más tech cégek igencsak a szabályozók célkeresztjében vannak. 

Ezzel a változással új megvilágításba kerül a Facebook és Google szerepe a hirdetési- és médiapiacon. A későbbiek során fog csak kiderülni, hogy a szabályozási korlátozások hogyan hatnak majd a Facebook Newsra, kinek milyen bevételváltozást fog hozni, és a partnerekkel mennyire osztja meg a felhasználói adatokat.

A Facebook News további nemzetközi bővítése van tervben.

Jesper Doub, a Facebook hírpartneri igazgatója megerősítette, hogy Franciaország és Németország jönnek soron, bár konkrét bevezetési dátum még nem ismert.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Megérkezett a Google AI Mode Magyarországra – új korszak a keresésben

A Google bejelentette, hogy 2025 októberétől az AI Mode már Magyarországon és magyar nyelven is elérhető. Fedezd fel, hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia a keresési élményt!
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

AI használata a cégedben: szabályok, felelősség és biztonság 2025-ben – hallgasd meg a KLIKKTALK podcast 8. epizódját

A mesterséges intelligencia ma már mindennapi eszköz a cégek működésében. De vajon milyen keretek között lehet és kell használni az AI-t? Milyen felelőssége van a vállalatnak, és hogyan lehet biztonságosan valamint jogszerűen integrálni a ChatGPT-t vagy más AI-alkalmazásokat a mindennapokban?
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Mutass többet