Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A deep linkelés újabb szintre lépett?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.10.01.

A hagyományos külső hivatkozású linkekkel szemben, a deep linkek (mélylinkek) sokkal következetesebben tartalmazzák a végoldalhoz vezető útvonalat, valamint biztosítják a felhasználóknak, hogy azonnal releváns tartalomhoz jussanak. Ennek egy másik felhasználási módja, a mobil app-ok esetében, komoly változást hozhat a jövőben SEO szempontból.

apps-mobile-smartphone-ss-1920-800x450

Korábban a deep linkek csak más weboldalakra hivatkozva voltak használatban, például ha beágyaztuk egy szöveg részletbe, vagy fórum komment mezőjébe írtuk, valamint ha a közösségi médián történő megosztásra szólítottuk fel a látogatót stb.
Viszont jelenleg a deep linking egy új utat nyit meg, ami meghatározó jelentőséggel bír linképítés és SEO szempontból is.

Az internetes forgalom egyre növekvő része mobil eszközökön zajlik, így a Google és a többi nagy web óriás is már első sorban erre fókuszál. A deep link a mobil appok esetében az alkalmazáson belül mutat egy konkrét tartalomra. Ennek előnyét úgy lehet kihasználni, hogy telepítve van az alkalmazás a mobil eszközünkre, indítunk egy Google keresést, és a találatok sorrendjét az app tartalma is tudja befolyásolja. Ha az általunk már telepített alkalmazást beindexelte a Google és a kereső találati listáján rákattintunk, akkor helyes deep linkelés esetében már az adott alkalmazáson belüli direkt aloldalt nyithatjuk meg.

A Google már egy ideje a weboldalakhoz hasonlóan használ indexelést az appokban is. Az egyes appok strukturálisan eléggé eltérhetnek egymástól, ezért a Google készített a fejlesztők számára egy útmutatót, hogy app fejlesztés során mit kell tenniük azért, hogy a Google ki tudja nyerni az appból a szükséges adatokat.

A vállalkozások alapvető célja eddig az volt, hogy minél több felhasználót juttassanak el a weblapjukra. Viszont az új kihívás már az, hogy a felhasználókat rávegyék az app letöltésre, ami alapján a már jól bejáratott SEO ökölszabályokon is módosítania kell a szakembereknek.
Nem sokat tudunk még arról, hogy a Google hogyan fogja rangsorolni a keresési találatait a deep linkek használatával, és bár ennek komplexitása némileg aggasztónak tűnhet, szembeállítva a hagyományos weblapokkal, azonban nem tagadhatjuk ennek várható előnyeit.

Az biztos, hogy erre nem idén fogunk választ kapni, hanem egy hosszabb átrendeződés várható a piacon, amelyet nagy érdeklődéssel várunk mi is!

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

Nyakunkon az új Meta algoritmus frissítés: mit jelent az Andromeda a hirdetésoptimalizálásban?

A Meta új Andromeda algoritmusa teljesen átalakítja a hirdetéseidet. Vizsgáljuk meg, miről is van szó és mit jelent mindez a hirdetésoptimalizálásban!
Tovább a cikkhez
Dorottya Somogyi
e-kereskedelem

LLM-ajánlások konverziója vs. Google: e-kereskedelmi tanulmány

A ChatGPT és más AI-asszisztensek már valódi forgalmat hoznak az e-kereskedelembe. De vajon mennyire térül meg ez a forgalom a Google-höz vagy az e-mail csatornákhoz képest?
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Mutass többet