Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A brand kulcsszavak emelkedő költségeinek okai

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2024.10.14.

A brand kulcsszavak korábban megbízható és megfizethető módszert jelentettek a vállalkozások számára, hogy vonzzák a márkájukat kereső, nagy értékű ügyfeleket, de az elmúlt évben a márkákra való keresési kifejezések költsége az egekbe szökött, különösen az olyan piacokon, mint a jogi szolgáltatások, ahol a kattintásonkénti költség (CPC) több mint kétszeresére nőtt 2023-hoz képest.

2018-ban a cégek körülbelül 1 dollárt fizettek kattintásonként, és körülbelül minden ötödik kattintás hozott egy konverziót. Napjainkban a CPC-arányok tízszeresére nőttek, miközben a kapcsolatfelvételi arány nagyjából 40%-kal csökkent. Egyszerűen fogalmazva, a vállalkozások sokkal többet költenek kattintásonként, és sokkal kevesebb értéket kapnak ezekből a kattintásokból.

Mi okozza az ár megdrágulását a márkákra való keresési kifejezéseknél?

A kiváltó ok: a Google bevételközpontú megközelítése.

A valóság az, hogy a márkanév egy aukcióba bocsátható kulcsszó, és ha van valami, amit a Google utál, akkor az az olyan kulcsszó, amelynek nincs versenytársa. Ha egy márkának nincs versenytársa, lehetőségünk van saját magunk beállítani az aukciós árat. Ez a dinamika lehetővé teszi, hogy hatékonyan megragadjuk a nagy értékű ügyfeleket, akik vonzódnak márkánk erősségeihez.

A Google viszont hajlandó elcserélni a hatékonyságot több bevételért, ha a hirdetésekről van szó.

Az elmúlt évben a Google a Performance Max kampányokra és az AI-vezérelt megoldásokra támaszkodott, amelyek arra ösztönzik a hirdetőket, hogy adják vissza az irányítást a Google-nak. Az általános kulcsszó egyezést és az intelligens ajánlattételi stratégia kombinálását erőltették, amely a valóságban csak még nagyobb zajnak teszi ki a márkanevekre való lekérdezéseket.

Stratégiák a növekvő költségek leküzdésére

Tekintettel arra, hogy a Google szándékosan emeli a költségeket, az egyetlen módja annak, hogy ezt kezeljük, az a kizáró kulcsszó-lista alkalmazása, viszont a kizáró kulcsszólisták létrehozása is csak a siker fele, ugyanis ha a versenytársak nem tesznek hasonló lépéseket, a mi erőfeszítéseink is elmaradhatnak.

Javaslatok:

  • Ne használjunk általános egyezésű brand kulcsszavakat.
  • Használjuk ki a márkakizárási eszközt (brand exclusion tool).
  • Ne hagyjuk, hogy a Performance Max irányítsa a márkát, hiszen túlságosan rizikós megbízni ilyen szempontból az AI-ban.

Forrás: https://searchengineland.com/branded-keywords-google-ads-cpcs-447191

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

Nyakunkon az új Meta algoritmus frissítés: mit jelent az Andromeda a hirdetésoptimalizálásban?

A Meta új Andromeda algoritmusa teljesen átalakítja a hirdetéseidet. Vizsgáljuk meg, miről is van szó és mit jelent mindez a hirdetésoptimalizálásban!
Tovább a cikkhez
Dorottya Somogyi
e-kereskedelem

LLM-ajánlások konverziója vs. Google: e-kereskedelmi tanulmány

A ChatGPT és más AI-asszisztensek már valódi forgalmat hoznak az e-kereskedelembe. De vajon mennyire térül meg ez a forgalom a Google-höz vagy az e-mail csatornákhoz képest?
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Mutass többet